Empreses

Futur2 posa la marxa

L'estudi d'interiorisme especialitzat en el disseny de locals de nit desenvolupa al Brasil un ‘lounge club' de 5.000 metres quadrats

La firma ha dissenyat locals com ara Salsitas, Sugar Club, Nuba i Astoria

fACTURACIÓ

2 M€

treballadors

10

any de fundació

1991


En la trajectòria de tota empresa la capacitat de redissenyar el model de negoci i adaptar-se a les noves demandes del mercat és el punt clau que pot suposar seguir viu o no. L'estudi multidisciplinari de disseny i interiorisme Futur2 ho sap ben bé.

La seva història va començar fa dues dècades com a firma de disseny del que es coneix com a decoració efímera, és a dir, els escenaris que es fan servir per a anuncis, pel·lícules o teatre. Després van ampliar l'activitat als restaurants temàtics, com ara el que es va obrir de Steven Spielberg al Maremagnum l'any 1999. La seva experiència escenogràfica els va donar una bona targeta de presentació per a aquest tipus d'interiorisme i per posar un peu en el disseny d'espais als nous parcs d'atraccions que es van crear a finals dels anys noranta, com ara Port Aventura. Després d'aquest recorregut es va especialitzar com un estudi de disseny d'interior. “A mesura que la producció d'anuncis va anar traslladant-se cap a Madrid, Futur2 va començar a diversificar cap al món del disseny i l'interiorisme”, recorda Jordi Canora, director de projectes de Futur2.

La seva evolució els va portar a endinsar-se en el disseny dels locals de nit, i amb un projecte en va arribar un altre, fins a convertir-se en una firma de referència en aquest camp.

Futur2 va ser, de fet, dels iniciadors d'un canvi d'estil en els locals de nit de Barcelona: es van començar a combinar els espais de festa amb zones d'àpats, el que es va anomenar lounge club. Van introduir, a més, un disseny efímer que permetés actualitzar-se més sovint i seguir sempre les últimes tendències. “Els locals solien fer inversions de posada en marxa molt elevades que no aconseguien amortitzar abans que passessin de moda, i nosaltres vam intentar canviar el concepte”, explica Pepe López, director creatiu de Futur2. Ara, en canvi, cada sis anys més o menys se solen fer redissenys de locals. La discoteca Bataplan, per exemple, l'han reconstruïda tres vegades.

Amb aquesta filosofia van crear Salsitas, al barri del Raval de Barcelona. “Com que no trobàvem qui ens contractés per donar un aire nou a un local, vam decidir engegar-ne un nosaltres amb altres socis”, diu Canora. L'èxit de Salsitas va servir perquè els arribessin nous projectes d'interiorisme per a lounge clubs com ara l'antic teatre Astoria, reconvertit en lloc de festa, Danzatoria, Catwalk, Shoko, Nuba i Sugar Club. Tots aquests, situats en el top ten de la nit de la capital catalana.

La seva experiència acumulada i el valor que dóna com a marca internacional ser a Barcelona els va ajudar a fer el salt internacional. Han fet feines per a parcs d'atraccions i casinos a l'Estat francès, Alemanya i Itàlia, i darrerament els han trucat a la porta perquè desenvolupessin projectes a la Xina i Rússia –com ara el Parus Lounge Club, que van dissenyar a la ciutat de Lerm,i un local en una àrea pròxima a l'exposició universal de Xangai del 2010.

Els seus projectes internacionals ara se centren al Brasil, on juntament amb una altra firma catalana treballa en el desenvolupament d'un centre d'oci a pocs metres de la Praia do Futur, la platja més important de Fortaleza, una zona que s'entreveu que serà la nova àrea de referència d'oci per a l'elit brasilera.

Canora explica que el caràcter horitzontal de l'urbanisme de les costes brasileres permet, a diferència del de Barcelona, la creació d'un lounge club de 5.000 m² dividit en cinc espais independents destinats a l'oferta gastronòmica, musical i d'oci. “L'essència del club és la fusió del Mediterrani el Brasil. Aquest nou referent de l'oci del nord-est del Brasil tindrà més de 70 treballadors” comenta Canora.

Però tot i la llarga llista de locals de nit, la firma també ha dissenyat interiors d'habitatges, d'empreses i museus, exposicions temporals i projectes de vida més curta, com ara una cocteleria feta amb caixes de cervesa per al festival de música de Benicàssim.

Els socis expliquen que l'any 2011 han apreciat una certa revifada en la contractació de projectes. De cara als propers exercicis Pepe López explica que Futur2 vol continuar la recerca de conceptes nous que aportin innovació i més valor afegit. “És el mateix públic, el que demana coses noves, i el nostre repte és identificar-ho amb temps i desenvolupar-ho”, explica.

Des d'una nau industrial construïda l'any 1926 al barri del Poblenou de Barcelona, Futur2 no només dissenya sinó que també produeix peces que després fa servir en els projectes. La firma té un taller propi en què s'elaboren elements complexos, com ara llums de grans dimensions i personatges per a parcs temàtics. La resta dels elements se subcontracten a empreses terceres amb les quals manté acords de col·laboració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.