Empreses

Reserva Ibérica agafa múscul per vendre a l'exterior

Ha passat d'exportar un contenidor de pernil ibèric d'alta gamma al Japó a tres, i es prepara per impulsar la internacionalització l'any vinent, aparcada per la crisi

Reserva Ibérica, l'única empresa catalana que exporta pernils ibèrics d'alta gamma al Japó, preveu l'any vinent donar un nou impuls a les seves vendes internacionals. “El nostre objectiu és créixer a Europa i mantenir-nos al Japó”, explica Manel López, director general de la firma. Ara com ara, aquesta petita empresa especialitzada en la comercialització del suculent pernil ibèric ven el 20% de les seves potes curades a l'exterior, i s'ha marcat l'objectiu d'arribar al 35%.“No estem treballant en un producte per preu o per volum, sinó basat en la qualitat i la nostra aspiració és posicionar-nos a poc a poc”, afegeix López. I no es per menys si es té en compte que, amb el cost del transport que representa traslladar els pernils ibèrics al Japó amb contenidors refrigerats una peça es ven pel triple del que costa aquí. Al país nipó l'exportació d'aquest producte va doncs destinada a un perfil de client exclusiu, especialment hotels i restaurants d'alt nivell. Tot i això en uns pocs anys Reserva Ibérica ha passat d'exportar al país nipó un contenidor l'any a tres.

Entre les eines que vol fer servir per agafar més volada internacional una és la nova pàgina web, que li serveixi per a donar-los més visibilitat a qualsevol racó del món. Així mateix la firma planeja la recerca de distribuïdors a mercats més llunyans per a garantir-se acords més estables.

El cert és que la intenció de Manel López era impulsar la internacionalització fa un parell d'anys, però amb la crisi, van decidir replegar veles i ajornar l'impuls global per a quan amainés la crisi. “Necessitàvem agafar més força en el mercat local per a tenir múscul suficient per a la sortida a l'exterior”, diu.

De fet, una vegada aconseguit l'objectiu per a l'any vinent planegen l'assistència a les principals fires del sector i augmentar els esforços comercials a l'exterior.

Reserva Ibérica té al darrera una història exemplificant d'un negoci nou que ha partit d'una base tradicional. El pare de Manel López té una parada de pernils a la Boqueria des de fa més de 30 anys, ell després d'uns anys treballant de directiu a una empresa de ceràmica va decidir tornar al sector amb el que va créixer i iniciar pel seu compte un negoci propi a partir de l'experiència familiar en el món del pernil.

Així va nàixer Reserva Ibérica, una botiga-espai gurmet amb pernils ibèrics d'alta gamma on a més de comprar-ne s'hi pot menjar in situ, i s'hi organitzen tastos, on aprendre les excel·lències d'aquest menjar. El mateix Manel López se n'ocupa de la formació per a grups reduïts on explica informació curiosa com que un porc alimentat de bellota és capaç de cruspir-se 10 quilograms al dia o que la millor manera de menjar-se'l és amb els dits, entre molts altres coneixements.

Manel López que des dels 14 anys, en les hores que no estudiava, ajudava el seu pare, se n'ocupa a més personalment de seleccionar el millor pernil dels mateixos proveïdors que ha fet servir el seu pare.

Ara com ara Reserva Ibérica té dues botigues, una al carrer Aragó de Barcelona, i l'altra a Sant Cugat, oberta l'octubre del 2010. “La nostra intenció inicial era obrir més espais però amb la crisi van decidir esperar”, diu.

Malgrat tot, Reserva Ibérica ha vingut creixent en facturació, fins i tot enguany, un exercici especialment cru per a tots els sectors ells han augmentat les vendes. Per això, tenen en projecte l'obertura amb un altre soci del món dels vins d'un nou espai gurmet a una de les principals arteries de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.