Empreses

Màscares facials arreu del món

Sensalia produeix els cosmètics Iroha Nature i Facialderm, amb els quals exporta a una vintena de països d'arreu del món

Obrir un sobre i desplegar una mascareta de tissú impregnada amb sèrum d'àcid hialurònic amb ingredients actius naturals com poden ser l'àloe vera, el caviar, l'extracte de perla o l'oli d'oliva per fer un tractament en qüestió de quinze minuts. Amb aquests productes per fer tractaments de bellesa “pràctics i intensius” l'empresa Sensalia va obrir-se camí l'any 2006 en el mercat de la cosmètica i no li va anar pas malament. “Vam començar amb les mascaretes facials, però ara ja són tractaments per als peus, les mans i els ulls”, explica el seu fundador, Carles Pérez, satisfet de l'evolució de l'empresa que va crear al costat de la seva sòcia, Puri Martínez.

La primera marca de l'empresa va ser Facialderm, una línia de productes i tractaments per vendre a les farmàcies, on es van donar a conèixer. “Vam tenir bona acollida perquè també era un producte innovador que a d'altres mercats com l'asiàtic ja es feia servir des de feia temps i on trobaves molta oferta”, explica. L'empresa ha anat ampliant els últims anys la gamma de productes per innovar més enllà de les màscares i buscar solucions impregnant mitjons i guants per fer també tractaments hidrants a les mans i els peus. Després va crear la marca Iroha Nature, adreçada a professionals dels salons de bellesa. L'objectiu per aquest 2014 és obrir noves línies i nous canals de venda. Amb aquesta marca s'ha fet una aposta per introduir ingredients naturals als cosmètics relacionant el producte amb les emocions.

Nous productes.

“Ens hem introduït en les màscares i els tractaments intensius i ara és el moment de potenciar-ho”, explica l'empresari. Per això, l'objectiu és continuar innovant i oferint productes més adients a les demandes de les clientes. “Ens retroalimentem, mirem d'anar més enllà i de veure el que li pot ser útil”, apunta. En aquest sentit han dissenyat uns lots de bellesa per regalar que inclouen els tractaments dels productes amb els quals es vol reforçar aquest lligam entre la cosmètica, l'experiència i l'emoció. L'empresa té algun producte pensat per a l'home però la majoria de les cremes i els tractaments són dissenyats i orientats al públic femení.

Sensalia, amb seu a Mataró, formula, dissenya i elabora els cosmètics que es produeixen a Corea i que s'exporten a més de vint països. La projecció internacional ja des dels inicis va portar l'empresa a buscar el fabricant dels seus cosmètics al mercat asiàtic i obrir-se a vendre a tot el món. “Són productes d'una alta qualitat i que superen els estàndards marcats per la nova legislació cosmètica”, assegura Pérez. El químic de l'empresa fa el control de qualitat dels productes perquè compleixin amb la nova legislació de cosmètica que va entrar en vigor l'any passat.

L'exportació és un 70% de la facturació, que l'any passat va ser d'un milió d'euros. L'objectiu per aquest any és créixer tant a fora com a aquí ja que, segons Pérez, sovint és més conegut el seu producte a l'estranger. “El mercat espanyol s'ha de potenciar i ho volem fer creixent als salons de bellesa, les farmàcies i les perfumeries”, explica. Més enllà dels mercats propers, com ara el francès i l'italià, n'hi ha d'altres com el noruec que tenen molta demanda. “Ens ha sorprès, podria ser la falta d'hores de sol i la sequedat, el que faci que es dispari la demanda d'aquests productes per hidratar-se”, explica.

Créixer a Amèrica.

El 2013 Sensalia s'ha introduït al mercat americà, on ha fet les primeres vendes; està entrant a la cadena de perfumeries Ulta i els magatzems Bed Bath&Beyond. A països com ara Mèxic, Colòmbia, l'Equador i l'Uruguai també tenen mercat on créixer. Ampliar les exportacions així com potenciar la marca Facialderm, gràcies a la qual va arrencar el negoci, és un altre dels objectius pel 2014. Les vendes per internet a través dels webs de les dues marques s'han convertit també en un recurs important.

Les oficines centrals de Mataró, al polígon de Vallveric, on treballen vuit persones, és des d'on es gestionen les vendes i es fa el màrqueting, a més del disseny dels cosmètics.

Un aprenentatge continu

Carles Pérez no en sabia res, de cosmètica, i ara assegura que cada dia n'aprèn alguna cosa. La seva història, com a ell li agrada explicar, és de “superació”, ja que va deixar la feina en comerç exterior en una empresa farmacèutica per aterrar en un sector que desconeixia. Per aquest empresari el més important és deixar els “límits i les pors” i atrevir-se a arriscar cada dia. Assegura que la clau és “disfrutar fent la feina” i poder tirar endavant l'empresa sense necessitat de rebre ajut dels bancs. Això els ha permès anar creixent a poc a poc i sense obsessionar-se en els diners per poder disfrutar de la feina. “Gaudir el dia a dia és la prioritat, els calés són una conseqüència”, comenta Pérez des de la seva experiència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mascares facials arreu del món

Publicat a