Empreses

Pressing augmenta la producció amb una impressora única a l'Estat

La màquina HP Indigo 10000 permet imprimir més producte en format més gran i en menys temps

El futur és la personalització dels productes i avançar-se al que vol el client
L'adquisició de maquinària i el fet d'estar sanejats els ha permès afrontar la crisi

El gener del 1997, Joan Villamayor i Francesc Escuder van fundar al carrer Balmes de Barcelona Pressing, una impremta que naixia en format digital, i no seguint el sistema òfset, tan implantat en aquell moment. Els factors diferenciadors des del principi van ser poder oferir un servei d'impressió ràpid, de qualitat i, sobretot, amb la possibilitat de fer tiratges curts. Joan Villamayor, actual gerent i ànima de l'empresa, explica que en el moment en què es va fundar, les impremtes d'òfset tradicional, tot i que podien oferir qualitat, tenien uns temps de resposta massa llargs i els era impossible fer tiratges curts.

Actualment, Pressing disposa del parc de màquines més gran i avançat de l'Estat. Al seu taller, de 1.500 metres quadrats, situat al cor de Barcelona, en uns locals on antigament hi havia hagut uns estudis de televisió, s'ha acabat d'instal·lar, per professionals israelians vinguts expressament, l'última impressora: la HP Indigo 10000. És única a l'Estat espanyol, i al món només se'n poden trobar 77 d'iguals. Així, i només pel que fa a la firma HP, l'empresa té tres equips HP Indigo d'última generació: la HP Indigo 5500, la Indigo 7500, i la nova incorporació, la HP Indigo 10000. Es converteixen així en l'única impremta digital a l'Estat espanyol que té tres equips d'aquest nivell en una sola instal·lació.

La col·laboració amb HP representa, per a Villamayor, una autèntica aposta de futur. La relació amb l'empresa d'impressores arriba al punt que el seu equip de disseny escolta i consulta les necessitats i problemes amb què es troba Villamayor en el seu dia a dia amb els clients i basa les estratègies d'innovació amb la demanda amb què treballa Pressing.

Aquest any, l'empresa ha fet una inversió d'un milió i mig per adquirir aquesta nova impressora de gran format. Segons Villamayor, el nou equipament permet diferenciar-se i oferir un valor afegit respecte a la competència: “La principal novetat és que podem oferir imprimir en el format de 53 per 75 centímetres. Fins ara, aquesta possibilitat només es podia fer amb el sistema òfset.

Per Villamayor, la fórmula per resistir els canvis econòmics i socials és la innovació constant: “Hem intentat no parar de créixer i d'innovar, tot incorporant les últimes tecnologies per oferir les millors opcions d'impressió i d'acabats disponibles en el mercat. Amb aquesta filosofia, hi afegeix, “hem pogut anar prenent quota de mercat al sistema òfset, ja que podem imprimir formats més grans i més quantitats. La inversió en millores inclou, a més de les noves màquines, una adequació constant de l'espai per als nous equipaments. De fet, Villamayor adverteix que estan preparant una nova localització per traslladar-hi el gran format, tot i que tenen intenció de continuar mantenint les oficines al centre de la ciudad. Actualment, Pressing té una plantilla de 50 treballadors a la seva seu del carrer Muntaner.

La innovació no es limita només als sistemes i equipaments d'impressió, sinó també als tipus de materials sobre els quals es pot imprimir. Actualment, la impressió digital treballa amb plàstic, paper, transparències, vinils, adhesius, i naturalment lones de tot tipus. A causa de l'omnipresència del món del disseny, els sectors per als quals treballen són també incomptables, ja que fan productes per a agències de publicitat, per a laboratoris farmacèutics, per a entitats bancàries, per a productes d'alimentació i també per a productes de moda. El mercat per al qual treballen se centra sobretot a Barcelona i comarques, molt actiu en aquest moment, tot i que també tenen peticions d'arreu de l'Estat espanyol.

Pressing va tancar l'exercici del 2013 amb uns beneficis de 5,8 milions d'euros, i pel 2014 preveuen un creixement del 15%: “Creiem que la inversió realitzada en la nova impressora pot ser una bona base per preveure més creixement, assenyala Villamayor.

Respecte dels temps econòmics que els ha tocat afrontar en els últims anys, el portaveu de l'empresa reconeix una baixada dels marges, però adverteix que la feina no els va marxar: “Ens va agafar preparats, ja que s'havien comprat les màquines i s'havien pogut finançar. Fins i tot una de les que vam comprar a Alemanya es va poder pagar al comptat. Havíem fet guardiola. Sé d'algunes empreses, moltes amb el sistema òfset, que no ho van poder aguantar. Nosaltres econòmicament estàvem sanejats i ho vam poder afrontar amb més tranquil·litat.”

A més de buscar el progrés en qualitat i rapidesa, l'empresa també ha intentat diversificar-se en serveis i potenciar els trets diferencials que ofereix. Un exemple d'això són, segons explica Villamayor, les targetes professionals: “Donem la possibilitat a les empreses d'encarregar segons demanda: és a dir, que no han d'esperar fins a tenir moltes peticions del personal al qual se li acaben les targetes, sinó que ens les poden anar demanant i les anem imprimint. Això permet estalviar en inversió i tenir la mateixa qualitat d'impressió que es tenia amb el sistema òfset”, explica el gerent. També són líders en urgències. Tenen atenció al client les 24 hores del dia: “Ens poden localitzat i demanar el producte que sigui i els serà entregat en el període de temps més curt possible. Això també ens ha situat en un altre nivell, ja que a les empreses poden aparèixer molts imprevistos i aquest servei els ho pot solucionar.”

Pel que fa al futur, Villamayor assegura que s'ha de basar en la total personalització del producte i a avançar-se a les peticions dels clients. “La nostra voluntat ja no és esperar que el client ens porti una idea per imprimir, sinó avançar-nos al que nosaltres preveiem que pot necessitar, presentant-li les últimes novetats tant d'impressió com de materials i d'idees perquè ell pugui escollir directament, i aconseguir així una garantia de fidelització”, conclou.

Pressing va néixer, en ple domini del sistema òfset d'impressió, amb maquinària digital. L'evolució de les impressores i la flexibilitat d'aquestes respecte de les altres els ha donat un gran marge en el mercat.
Facturació
5,8 M€
Treballadors
50
Any de fundació
1997
PRESSING

‘Web to print', el nou servei al client

Pressing ha llançat darrerament el servei anomenat Web to print, amb el qual pretén donar instruments a la xarxa al client perquè aquest pugui demanar a la carta, de manera personalitzada i amb comanda, a través de internet: “Podem elaborar catàlegs o promocions personalitzades per a cada client, seguint les idees que ells mateixos proposen a través d'internet. Això ens permet diferenciar-nos en el sector i no competir només en termes de preus, sinó que hem passat de fer productes a oferir serveis”, puntualitza Villamayor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pressing augmenta la producció amb una impressora única a l'Estat