Empreses

Menjar de luxe sense que es noti que es fa amb descompte

Kviar aconsegueix fons de capital risc per expandir per Europa el club gastronòmic

Els establiments tenen garantia de discreció per omplir taules buides.

Cobrar al soci normal (els gold ho tenen de franc) 5 euros per la reserva on line en un restaurant de luxe que li farà un descompte del 30% en la factura sense necessitat de cupons o targetes és el negoci de Kviar Venture, empresa que fa dos anys va crear clubkviar.com, un club privat de luxe gastronòmic dirigit especialment a empreses que volen quedar bé amb els clients sense gastar més del necessari. Christopher Fuchs, president executiu i fundador de l'empresa juntament amb Stewart Masters i Gonzalo Cebrián, destaca que l'èxit del negoci rau que els restaurants adherits -165 de Barcelona, Madrid i París- tenen la garantia de discreció per omplir taules buides, cosa que no passa amb altres plataformes de descomptes. “No és fàcil per als restaurants d'alta gamma arribar al seu públic objectiu. A Clubkviar som curosos seleccionant els nostres membres per assegurar-nos que s'ajusten a la clientela del restaurant, i ens enorgullim d'oferir una experiència totalment discreta. Sense cupons, targetes o contrasenyes, només els restaurants i els socis estan al corrent dels preus privilegiats”, explica l'empresa.

“Xifres com les més de 50.000 reserves anuals a través de la nostra plataforma, o els quatre milions d'euros d'ingressos generats per als nostres restaurants adscrits gràcies als nostres serveis, demostren que clubkviar.com ha cobert un nínxol en el qual existia una gran demanda”, explica el seu president. Amb seus a Barcelona i Madrid, Kviar engega aquest any una expansió a Europa, on acaba d'obrir una filial a París, aviat obrirà la de Londres i en un any i mig espera obrir a tres ciutats més. Per afrontar-ho, ha aconseguit captar 700.000 euros de capital privat, procedent del fons d'inversió 500 Startups de Silicon Valley; del grup Intercom; del grup de capital risc madrileny Emmergia, i de business angels membres d'Esade Business School Alumni Network (Evaristo Babe, fundador de Sin Delantal, y Martin Sinner, fundador d'Idealo). Per completar la ronda de finançament, està pendent d'una dotació de 300.000 euros a dèbit per part de l'empresa pública Enisa.

L'objectiu és arribar a un milió d'euros en la facturació de 2014, mantenint les ràtios actuals, que ronden el 190% de creixement en usuaris, i el 465% de creixement en ingressos anuals De la mateixa manera, la nova capitalització de la companyia li donarà pulmó per afrontar un necessari desenvolupament tecnològic, que passa pel redisseny de la web i la inclusió de mòduls virals, com la gammificació i nous elements socials, així com la creació d'una aplicació per a Iphone. Es tracta, més enllà del servei a les empreses, de “crear una comunitat internacional d'amants de la gastronomia”, diu Fuchs.

Com que és un club privat, els socis hi accedeixen normalment a través de la recomanació d'un membre, però també és possible tramitar una sol·licitud d'accés a través de l'enllaç www.clubkviar.com / llista-de-espera. Després de contestar un qüestionari, l'equip d'admissió de clubkviar.com avaluarà la petició abans d'emetre una invitació per formar-ne part. A Barcelona hi ha en la llista d'espera unes 5.000 persones.

Una tercera via és eludir la selecció i entrar directament al club pagant 400 euros de quota anual. Actualment hi ha 115.000 socis, que han fet més de 50.000 reserves. El perfil dels socis?: “Persones socialment influents, que viatgen amb freqüència, i el recurs més escàs és el temps, ideat per promoure el descobriment i l'intercanvi entre les grans capitals gurmet europees.”

En el catàleg de restaurants adscrits, hi ha Sergi Arola, El 38 de Larumbe, el Julián de Tolosa; els barcelonins Avalon, Neichel i Espai Kru; i La Maison de la Truffe, Le Thoiu o Le Berkeley a París.

La seva nova divisió B2B ofereix una pertinença Executive, amb assistència personal, sistema en línia de reserves i una important reducció de les despeses en els menjars d'empresa.

Facturació

1 M €

Treballadors

35

Any de fundació

2012

La idea de negoci va sorgir en veure que a les plataformes de compra col·lectiva hi havia un buit, ja que els restaurants de luxe hi sortien barrejats amb els altres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.