Empreses

A-World, renéixer per ser global

La firma de disseny de joguines de cartró torna al mercat, amb xarxa de distribució i disposada a conrear l'exportació

Noves empreses han entrat en el sector de joguines de cartró els últims anys

La crisi ha estat especialment cruel amb les iniciatives d'emprenedoria, les quals, sobretot si incorporaven un alt component de novetat, no els concedia gaire temps de vida. Va ser el cas d'A-World, empresa dedicada al disseny de joguines fabricades en cartró reciclat, que va gaudir d'un cert ressò al sector a l'inici, i que després d'una aturada causada per l'atonia de la conjuntura econòmica, torna amb embranzida per consolidar-se, tant al mercat interior com l'exterior.

Com recorda la fundadora d'A-World, Laura García, es tracta d'un cas de “caure per tornar-se a aixecar.” En el moment d'aparèixer al mercat, l'any 2007, les construccions en gran format de cartró d'A-World, cases i castells, “eren percebudes com a molt innovadores en el sector de la joguina didàctica, i de fet hi havia poques empreses que s'hi dediquessin, a l'inrevés del que passa actualment.”

Laura García reconeix que en aquell moment va errar en l'elecció del model de negoci: “Els clients no havien de ser les botigues de joguines, sinó els distribuïdors, cosa difícil justament per la novetat d'aquestes joguines.” Amb tot, A-World va aconseguir que s'interessessin per les seves cases de cartró de 70 x 90 x 110 cm una trentena de botigues especialitzades en joguina educativa. I també va aconseguir entrar en els catàlegs de la cooperativa Abacus del Nadal dels anys 2009 i 2010.

Les dificultats per obrir bretxa al mercat van fer que la seva fundadora decidís que dormís els anys 2011 i 2012. El 2013, Laura García va acudir a la Fira de Nuremberg (Alemanya), una de les més representatives en el món de la joguina, i allà va poder comprovar com ara en el sector de la joguina de cartró hi havia uns quants jugadors, cosa que demostrava que s'havia consolidat la demanda. “Em vaig animar a revitalitzar A-World, tot pensant que potser ara ja no era tan difícil explicar aquest nou concepte de joguina de cartró que es munta de forma senzilla, potser ja s'havia fet marca.”

Laura García va aprofitar el Sant Jordi del 2013 per exposar en una paradeta nous dissenys de casa de cartró, però aquesta vegada de mida reduïda. “Volia observar la reacció entre el públic, i vaig interpretar que realment aquesta nova gamma de construcció de cartró més petita encaixava.” A més a més, aquest nou format de 17,5 x 22,5 x 28 cm té menys dificultats per romandre a la botiga i permetre que hi hagi més rotació. Les edificacions en cartró d'A-World duen com a marca una decoració amb motius modernistes per provocar la identificació amb Barcelona, si bé la intenció de Laura García és publicar de forma constant suggeriments a la web, que poden ser descarregats per l'usuari. És una via, a més a més, de “generar trànsit a la web”. A l'univers virtual, A-World ha despertat molta atenció per part de mares blocaires que cerquen inspiració en l'educació dels seus fills.

Amb vista a la pròxima temporada de Nadal, A-World prepara el llançament de dos productes en què hi ha dipositades bones expectatives: un vitrall que s'elabora amb cartró i cel·lofana i una caseta de dos pisos.

Diversos segments.

La definitiva represa d'A-World s'ha donat després que Laura García acudís al saló Ibertoy, que s'ha saldat amb el vincle d'A-World amb un distribuïdor amb xarxa comercial desplegada per tot l'Estat espanyol. Com diu Laura García, “estic buscant distribuïdors europeus per treballar els mercats d'exportació”. A-World ja ha pogut constatar l'interès despertat a Alemanya. Així mateix, també contempla que A-World pugui desenvolupar productes per a altres empreses. Des de la seva òptica, l'empresa abasta quatre segments de mercat clars: les botigues de joguines, les papereries, els establiments de material didàctic per a escoles i ludoteques. i les botigues de comerç electrònic.

Posar l'accent en els valors educatius

La proposta d'A-World és un concepte en què no són secundaris els valors que envolten la joguina. “He tingut l'ajut de psicòlegs per al disseny de les joguines, que s'han concebut per promoure el desenvolupament infantil de forma òptima”, explica la fundadora d'A-World. Com afegeix, “la intenció d'aquestes joguines és el desenvolupament de les diverses capacitats dels nens, tot incentivant la seva imaginació”. Així mateix, l'elecció d'un material com el cartró reciclat tampoc no és casual, ja que, segons diu, respon a l'objectiu de “contribuir a educar els nens i nenes en el respecte al medi ambient, i a preservar-lo des dels seus primers jocs.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

A-World, renéixer per ser global