Empreses

Maxchief Europe redissenya la marca i aterra als EUA

L'empresa és el departament comercial i de disseny de Maxchief Investments LTD, de la Xina.

L'empresa, quan cal, és xinesa, i quan cal és barcelonina, assegura Garcia
A la fira de Las Vegas, el mes vinent, presenten un producte redissenyat

Constituïda el 2008, Maxchief SL es va crear com a filial de màrqueting del hòlding Maxchief Investments LTD, d'origen taiwanès amb plantes industrials a la Xina, principalment dedicades a la fabricació de mobiliari d'oficina, jardí i hostaleria. L'agost de 1994, la central xinesa va crear la fàbrica Dongguan Shichang Metals Factory Ltd (65.000 m²) i el maig de 2010, la seu Zhuhai Shichang Metals ltd (190.000 m²), on actualment es troben les oficines principals del hòlding.

La simbiosi entre la seu xinesa i la barcelonina es va crear doncs l'any 2008, en plena crisi, quan Pep Garcia i Joan Echevarria, dos professionals del sector que feia quinze anys que treballaven junts, van trobar-se sense feina. Havien coincidit per primera vegada a BD, on, segons explica Garcia, van obtenir experiència en marques de disseny industrial.Van seguir junts al grup Rayen, on van conèixer els secrets de la gran distribució de productes de la llar, i van arribar fins a Resol, on van ser els responsables del llançament de la marca Dd.

Va ser en finalitzar la relació amb aquesta darrera empresa que els dos es van plantejar la possibilitat de convertir-se en emprenedors i treballar en un projecte autènticament seu: “Quan passes uns anys de directiu, el cuquet emprenedor es porta a dins i penses que algun dia faràs quelcom teu. Va venir tot rodat, perquè la nostra darrera experiència professional va ser el millor que havíem fet en una companyia i tot i això vam acabar marxant per diferències d'opinió amb la direcció. Ho vam intentar i ara som uns apòstols de l'emprenedoria. Que la gent s'arrisqui i que emprengui. Diuen que un emprenedor d'èxit té 2,7 fracassos a la seva carrera! Quan arribes a emprenedor després de ser directiu ja portes un bagatge”, explica Garcia.

I aquest bagatge va ser el que els va descobrir el camp de mercat en què es volien moure: “A un cantó, teníem el nostre autoconeixement, i a l'altre, el coneixement d'una realitat que era la Xina. Hi vam veure una oportunitat de futur impressionant.”

El fet diferencial del nou negoci provenia però del tipus de relació que van establir amb el soci, Maxchief Investments LTD. Des del primer moment de contacte els van proposar convertir-se en el que Garcia defineix com “la pota comercial” de la fàbrica a Occident: “Ells tenen un alt nivell de producció, amb fàbriques amb l'última tecnologia i amb capacitat de produir a gran escala. Nosaltres, a Barcelona, podem oferir sobretot disseny, tant industrial com gràfic, a més d'entesos en legislació de patents, o d'exportació internacional.”

Així, Maxchief Europa va néixer, amb el 50% del capital aportat pels socis catalans i el 50% per Maxchief Investments Ltd. com a departament comercial a Europa des del qual es contribueix a la investigació de les necessitats del mercat global, la creativitat i el disseny. A més, es gestiona la distribució, i es pot oferir als clients el segell de garantia europea. I des d'Àsia, la Xina aporta el potencial productiu i unes infraestructures modernes. Per la seva part, Taiwan ofereix la capacitat de gestió d'un equip directiu amb formació internacional, experimentats en obtenir una gran productivitat en fàbriques equipades per a la producció massiva.

El producte en què es basa l'èxit de l'empresa és un mobiliari plegable fabricat amb polietilè d'alta densitat bufat molt lleuger i resistent. El primer que van proposar els socis catalans als xinesos va ser la creació d'una nova marca global, Zown, destinada al sector professional com ara hotels, restaurants o centres de congressos. Les característiques de la marca, les resumeix Echevarria: “És estable i pot suportar molt de pes, de baix manteniment i amb una àmplia varietat de models compatibles. Respecte d'altres productes del mercat, de fusta i menys pràctics de muntatge i d'emmagatzematge, ofereix també ser més higiènic i haver passat els controls de seguretat a Europa.” Per altra banda, darrerament s'ha creat una nova línia de productes tèxtils d'estovalles i fundes per a les cadires que complementen l'oferta per a aquest sector professional. En aquest camp destaca el producte Strecht que consisteix en fundes elaborades amb material extensible, que atorguen una imatge més moderna a les fundes tradicionals. Paral·lelament es va crear la marca Newstorm, especialitzada en la venda de mobiliari al mercat de la llar mitjançant firmes de gran distribució com ara Alcampo, El Corte Inglés, Bunnings Australia, Colruyt Bélgica o Makro UK.

Pel que fa a la distribució de Zown, no s'efectua directament al client final sinó a través de distribuïdors locals: “A Polònia, a Aràbia Saudita o a Dinamarca, tenim distribuïdors que han hagut d'implicar-s'hi econòmicament, que reben els contenidors de la Xina i els distribueixen als seus clients. Nosaltres els oferim tot el suport logístic, d'elaboració de promocions...”, explica Garcia, que afegeix: “Nosaltres no venem producte, sinó el concepte de negoci.”

La visibilitat s'ha aconseguit, expliquen, anant a totes les fires a què han pogut arribar, des de Brasil a Canton, on té lloc la fira considerada el centre del món en tots els sectors, i des d'on s'han fet contactes per arribar també a països africans com Camerun o Nigèria. “Quan cal som xinesos i quan cal som barcelonins.”

Ara el gran projecte, avança Garcia, és la introducció de la marca a Estats Units: a la fira de Las Vegas, el mes vinent, es presenta un Zown redissenyat amb un toc diferent de colors i forma. s la col·lecció que substituirà la que fan actualment, i que ja està sofrint la problemàtica de trobar-se còpies al mercat: “Els competidors de productes semblants, copiats, intenten arribar als nostres clients”, lamenta Garcia. La solució ha estat, afegeix, donar una volta de funcionalitat al producte, però sobretot estètica, la qual és, segons explica, la que els atorga el valor diferencial: “Ha estat elaborat per dissenyadors industrials barcelonins i li hem donat una empremta molt d'aquí que li atorga la qualitat que els clients busquen”, conclou. L'empresa va tancar el 2013 amb una facturació de 5 milions i mig d'euros i per al 2014 preveuen arribar als 7 milions. Des del mes de desembre passat han ampliat la plantilla a 12 treballadors.

Creada com a departament comercial i de disseny del hòlding xinès de mobiliari Maxchief Investments Ltd, ha creat les marques Zown per al sector professional i Newstorm per a la llar.
Facturació
5,5 M€
Treballadors
12
Any de fundació
2008


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Maxchief Europe redissenya la marca i aterra als EUA