Empreses

Grupo Fhios ultima la compra d'una firma per reforçar l'àrea de ‘cloud'

La consultora digital està en un procés per guanyar volum ràpidament i facturar 20 milions el 2015

El grup barceloní també busca una agència creativa d'internet per incorporar-la

Fhios, consultora tecnològica resultat de la fusió el 2012 de les firmes Conzentra i XMS, ultima la compra d'una companyia catalana de l'àmbit del cloud computing (informàtica en el núvol), el nom de la qual no ha transcendit. L'operació, que la direcció de Fhios confia a tancar abans d'agost, reforçaria l'empresa que presideix Dídac Lee en una àrea que no té desenvolupada i de retruc li faria guanyar volum. El grup va facturar uns set milions l'any passat i aspira a arribar als 10 milions enguany mitjançant el creixement orgànic i les adquisicions, i als 20 milions el 2015 en un procés accelerat per guanyar dimensió.

Manuel Serrano, màxim executiu de la firma, explica que el sector està dominat per grans multinacionals i que per competir és necessari tenir una certa dimensió. A més del convenciment personal, Serrano explica que el govern català també els ha animat a emprendre aquest repte.

L'empresa que és objecte dels desitjos de Fhios factura 1,5 milions d'euros i té seus a Barcelona i San Francisco. L'operació s'abordarà en part amb intercanvi d'accions i en part amb capital.

Agència de publicitat.

Més verd està el procés per incorporar una agència de publicitat en línia a l'estructura del grup. Fa un temps Fhios va crear una spin-off a partir del seu departament de màrqueting digital. “Traient-lo fora vam pensar que estarien en millor posició per competir amb agències similars”, explica Serrano. Atraczión treballa el posicionament i la presència a internet de les marques però necessita reforçar l'àrea creativa; “Busquem una firma que tingui un bon creatiu”, apunta el responsable del grup.

Aquestes incorporacions en procés de gestació s'afronten tan sols dos mesos després de l'entrada a Fhios de TakeU, una iniciativa emprenedora especialitzada en business intelligence (gestió del coneixement a partir de l'anàlisi de dades) i big data (dades massives). Fhios ha pres una posició majoritària en aquesta firma, fundada per Iván Cubiles i Eva Rodríguez, que a canvi es beneficia del múscul comercial i financer del grup per créixer de pressa. De fet, TakeU ha passat de facturar zero a 300.000 euros en només sis mesos de vida. Xifra que podria millorar significativament amb la plataforma de gestió de comerços al detall que estan desenvolupant i en el l'èxit de la qual tenen dipositades moltes esperances. El producte recopila i gestiona la informació digital disponible dels clients que accedeixen a un establiment amb l'objectiu d'orientar millor la venda.

L'experiència d'incubar projectes emprenedors no és nova. Arrenca de l'any 2010 quan Manuel Serrano estava a l'enginyeria de sistemes XMS i una allau de noves tecnologies que estaven a punt d'esclatar plantejaven el repte d'abastar-les totes. La casualitat que va representar conèixer el projecte emprenedor de Jesús Hernández, un executiu TIC de grans empreses que havia muntat un negoci propi en el camp dels desenvolupaments per al mòbil, li va donar la solució.

Zinkapp ha crescut sota el paraigües de Fhios convertida en la seva divisió mòbil. Entre les seves fites recents hi ha el desenvolupament d'una nova aplicació per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

L'èxit d'aquesta experiència ha fet veure als responsables de Fhios que l'emprenedoria pot ser una bona via per anar augmentant el perímetre de serveis als clients. “Volem incubar projectes però sent molt selectius, ha de ser un privilegi incorporar-se al grup perquè l'evidència diu que és començar i tenir volum de feina de forma automàtica”, explica Manuel Serrano.

Nou concepte.

El creixement és un dels dos grans reptes del grup. L'altre és desenvolupar una nova forma d'exercir la consultoria tecnològica. Les enquestes fan evident que fins a un 70% dels clients d'aquestes empreses es declaren insatisfets. Serrano pensa que en part és perquè es parlen llenguatges diferents, i en part perquè les multinacionals del sector treballen molt pressionades pel curt termini. Fhios vol superar aquesta barrera i ha creat el concepte de fresh consulting, amb el qual busquen proximitat al client, honestedat i missatges clars i visuals. En aquest se senten pròxims a companyies com Vueling o ING, que en els respectius sectors han sabut innovar i comunicar els canvis de forma senzilla.

Internacionalització.

El grup Fhios té presència ara als Estats Units, Amèrica Llatina i Xina, gràcies als seus accionistes. Però el 2015 abordaran decididament la internacionalització de la marca. Serà aleshores quan es nomenarà un responsable d'expansió i es fixaran els objectius: segurament Amèrica Llatina i l'Orient Pròxim.

També serà el moment de renovar les fites de creixement i no descarten opcions com sortir a borsa.

Els propietaris de Fhios són SIX (Manuel Serrano), Inspirit (Dídac Lee) i un grup d'emprenedors. La consultora està vinculada a altres empreses com ara Zyncro (una xarxa social corporativa) i Openshopen (per a la creació de botigues en línia).
Facturació
7 M€
Treballadors
150
Any de fundació
2012

Ethos

Desenvolupa projectes de definició i desplegament de tecnologies smart city. Després de molts anys en el mercat sense créixer, en sis mesos amb l'acompanyament de Fhios han triplicat les vendes.

Abantsys

Abantsys és la divisió industrial del grup. Integrada per enginyers, ofereix solucions tecnològiques als diferents processos industrials: automatització de processos, robòtica, gestió de magatzems, controls de qualitat, etc.

Atraczion

Spin-off de Fhios dedicada a la comunicació en línia: posicionament a internet. Ara el grup vol reforçar aquesta divisió amb la incorporació d'una agència que tingui un bon creatiu.

TakeU

S'ha constituït en la divisió de gestió del coneixement a partir de les dades. Està treballant en una plataforma per ajudar el comerç a adaptar les seves vendes gràcies a la informació del client.

Zinkapp

Ofereix solucions en l'entorn del mòbil a les empreses. Va néixer com un projecte emprenedor i en un any va passar de zero a unes vendes de 500.000 euros. Acaba de fer una aplicació per a TMB.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Grupo Fhios ultima la compra d'una firma per reforçar l'àrea de ‘cloud'