Banca March arriba a Catalunya als 2.000 milions de negoci
El banc aconsegueix un creixement del 19% respecte del tancament del 2013. L'entitat ha insistit en l'augment de la cartera de clients, que ja arriba als 800 a Catalunya
L'entitat vol aparèixer com a alternativa per substituir part del ‘pool' bancari
Banca March continua amb passa ferma la seva expansió per Catalunya, i ha assolit fins al primer semestre d'enguany un negoci de 2.000 milions d'euros, amb un creixement del 19% respecte del tancament del 2013, i una cartera de clients que ja arriba als 800.
Anna Olsina, directora territorial de Catalunya i Llevant de Banca March, explica: “Havíem situat el focus de creixement en el nombre de clients, i hem complert les expectatives.” Després d'haver acabat de dibuixar el mapa d'oficines a Catalunya -deu amb les darreres obertures a Girona i Lleida-, Banca March a Catalunya ja suposa un 12% del grup, des del 5% en què es va iniciar el pla d'expansió, i preveu assolir en els pròxims anys un 30%. Ara mateix, Catalunya és el quart mercat en importància del grup, darrere de les Balears, les Canàries i Madrid. L'aposta per Catalunya de Banca March “és absoluta, hi ha molt bones expectatives tot i les dificultats, perquè hi ha un empresariat d'arrels sòlides, que fa anys que exporta”.
Model de coinversió.
360 graus.
Com remarca Anna Olsina, fins i tot la ubicació física de les delegacions catalanes de Banca March revelaria quin és el tarannà d'aquesta entitat financera: “En ubicar els centres de negocis en pisos, deixem ben clar que el que el client ve a buscar és assessorament. No som banca de distribució de productes financers, sinó de solucions globals.” Hi afegeix: “Els empresaris perceben, quan tracten amb nosaltres, que hi ha un diàleg d'empresari a empresari i que la prudència és el nostre valor principal, el risc ja el té l'empresari en el seu propi negoci”. Anna Olsina reconeix que fins fa poc Banca March era coneguda més aviat per la gestió de patrimoni, banca privada, però “ara ja som molt actius en el segment d'empreses, i acudeixen a nosaltres empreses familiars que, a banda de les típiques necessitats de circulant que puguin tenir, ens demanen un projecte d'inversió ampli”. Com observa Olsina, “des de finals del 2013 veiem que s'ha incrementat l'activitat de finançament a l'empresa, mentre que fins aleshores primordialment l'activitat era de gestió de patrimoni”. Banca March, diu, “apareix ara com a alternativa a substituir part del pool bancari”. Des de fa un temps, els focus s'han situat sobre Banca March: mentre que moltes entitats financeres dificultosament podien mostrar una imatge de solvència en els tests d'estrès als quals van estar sotmeses, aquest banc exhibia el millor core capital d'Europa, un 30%, una circumstància que s'explica pel caràcter d'empresa familiar del banc: “Els beneficis sempre han estat reinvertits en la mateixa banca. Per als integrants de la família el més important sempre ha estat que el banc fos solvent.” Val a dir que la ràtio de morositat es troba així mateix, en un 5,5%, molt per sota de la mitjana del sistema, amb una cobertura del 80%.
Poc risc i bon coneixement dels actius
Si hi ha un exemple de com, i on, inverteix Banc March, és la sicav Torrenova, activa des dels anys seixanta, i que en els darrers anys ha assolit una rendibilitat mitjana del 4,5%, “tot assumint poc risc, inflació més un 2%, i un coneixement directe dels actius, empreses de les quals coneixem bé el management”, com assegura Anna Olsina. Són grans grups familiars com ara Wall-Mart o BMW. La sicav es caracteritza pel fet de tenir una rotació molt baixa de valors: “Quan entrem en un valor, és perquè creiem que té molt de recorregut.” Torrenova treballa sense broker, cosa que fa que les carteres no tinguin un moviment excessiu. Per a Catalunya, la previsió és que la sicav aconsegueixi, en un lapse de temps no gaire superior als dos anys, un volum de 200 milions d'euros.
Banca March arriba a Catalunya als 2.000 milions de negoci