Empreses

Eurofragance referma l'aposta al Pèrsic i obre centre creatiu a Dubai

L'empresa amb seu a Rubí troba al Pròxim Orient un fort potencial comprador i ja hi acumula el 68% de la seva facturació.

Des del seu naixement l'empresa ha tingut una forta vocació exterior

L'empresa catalana Eurofragance és especialista en l'elaboració de fragàncies i sembla haver sabut aplicar el bon nas que té per crear l'olor perfecta per localitzar, també, quin és el millor mercat on fer créixer el negoci. L'empresa amb seu a Rubí va decidir-se ja fa uns anys a focalitzar la mirada en el Pròxim Orient i el temps i els números semblen donar-li la raó. L'aposta per fer-se forta al golf Pèrsic i, sobretot, per guanyar protagonisme a Dubai, l'Àrabia Saudita i els Emirats Àrabs ha resultat ser una tria guanyadora i els números de la companyia s'han multiplicat fins i tot en temps de crisi.

La facturació d'Eurofragance el 2004 era de 9,5 milions, l'any següent, de 10,5 milions, i la progressió va seguir constant fins arribar a la ratlla dels 40 milions d'euros el 2011. L'any passat el salt va ser encara més significatiu perquè Eurofragance va arribar a fregar els 50 milions (49,7 milions, concretament).

La recent obtenció a Dubai de la certificació ISO 9001 (un mesurador internacional que avalua la qualitat dels productes i serveis que presta una empresa) representa un pas més en el camí que Eurofragance recorre per fer forat en el territori dels petrodòlars. No serà l'últim ni tampoc serà el més important perquè la companyia treballa en l'obertura, també a Dubai, d'un centre creatiu per desenvolupar noves fragàncies. El centre creatiu ve a ser un laboratori on els perfumistes dissenyen productes encaminats a satisfer les demandes d'aquella àrea geogràfica concreta.

Porta a porta.

Eurofragance no comercialitza colònies ni perfums propis però sí té una llarga cartera de clients que necessiten olors determinades per als seus productes (des de companyies del segment d'higiene íntima i personal fins al sector dels detergents, suavitzants i desinfectants, passant per d'altres tipus de fabricants que volen diferenciar el seu producte a partir de donar-los una olor identificadora i particular). “L'element diferenciador d'un producte vers la seva competència és la seva olor”, diuen a Eurofragance.

Poder atendre amb immediatesa les demandes de la clientela d'aquell territori, intercanviar informació i captar tendències motiva l'obertura del centre creatiu a Dubai. L'obra està encara en fase d'estudi i la seva posada en marxa, malgrat que no s'espera una demora de més d'un any, no està definida.

Núria Sabatés és la persona responsable del departament d'imatge i comunicació a Eurofragance. Certifica que “el mercat d'Orient Mitjà es important per a Eurofragance, tot el que es fa a la filial de Dubai, on ja hi tenim una oficina comercial i un magatzem, augmenta les vendes i el negoci allà”. Matisa que no es tracta de donar servei exclusiu a aquest emirat sinó també a la mitja dotzena més de territoris que conformen els Emirats Àrabs (Abu Dhabi, per exemple) i, de la mateixa manera, d'acotar un radi d'influència en uns mercats igualment molt interessants per a la companyia. Es refereix a la Índia, el Pakistan, l'Iran, Jordània, l'Àrabia Saudita, Síria o Egipte.

Malgrat que l'empresa és activa a Singapur , les Filipines i, en definitiva, al sud-est asiàtic (hi acumula el 8% de la seva facturació) i que la filial que té a Mèxic ha crescut un 50%, el Pròxim Orient segueix essent un punt calent de negoci. El 68% de la facturació d'Eurofragance deriva de l'àrea del Pèrsic.

Nas refinat.

Núria Sabatés explica que “aquell mercat requereix producte d'alt valor, matèries que tenen un preu del quilo molt superior al producte que es necessita per fer les fragàncies que tenen més sortida en d'altres territoris”. Afegeix que “la fragància que allà té èxit probablement és de més bona qualitat que la d'altres llocs del món perquè a l'Orient Mitjà treballem amb matèries primeres molt específiques. Els agraden les fragàncies molt naturals, especiades, molt denses, i això fa necessari que moltes matèries primeres siguin naturals. Són matèries que tenen un cost econòmic molt elevat i això s'ha de repercutir en el preu final, per això un percentatge elevat de la nostra facturació deriva del negoci que fem en aquell territori”.

El 95% del negoci de la companyia deriva de l'exportació , una circumstància que li ha permès esquivar la crisi que ha afectat bona part d'Europa. “La primera exportació la vam fer l'any 1993 al Marroc. A Orient Mitjà no hi vam anar fins al 95, però ens hi hem especialitzat.”

La facturació d'Eurofragance el 2004 era de 9,5 milions d'euros i la companyia ha crescut de manera incessant tot i la crisi econòmica. La decidida aposta per l'exportació n'és la responsable. Eurofragance ha trobat al Pròxim Orient un mercat que li és molt propici.
Facturació
49,7 M€
Treballadors
220
Any de fundació
1990
el detall

Olors que esquiven el conflicte

Eurofragance té presència local en més de 60 països i vendes als cinc continents. Té filials a Turquia, Mèxic, Dubai i Singapur, i disposa de plantes de fabricació a Rubí i a Mèxic DF. Té distribució exclusiva a Filipines i oficina de representació a Polònia.

La seva potent presència en territoris on abunden els conflictes bèl·lics no ha estat impediment per consolidar les relacions comercials entre Eurofragance i països com Egipte, Síria o Jordània. “És des de fa dos anys que hi ha més conflictes. Per exemple a Síria ara no hi podem treballar encara que vulguem perquè no hi ha solucions logístiques, trobem moltes dificultats en el tema transport. A Egipte, en canvi, l'activitat comercial no va parar en cap moment”. Cada nova trava és un repte per a la companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Eurofragance referma l'aposta al Pèrsic i obre centre creatiu a Dubai