Empreses

Inserty diversifica i potencia l'àrea de vendes per créixer

La instal·ladora elèctrica del Vallès preveu superar els tres milions de facturació el 2017 . La firma no descarta ser present a França o Alemanya en uns tres anys

Ens agradaria estar a França o Alemanya en
uns anys
Estem en pler procés de selecció d'un professional comercial

Inserty, l'empresa catalana d'instal·lacions elèctriques i de comunicacions, s'ha fixat créixer tant en facturació com en ocupació. L'objectiu és incrementar el seu pes més del 30% en tres anys per superar els 3 milions de facturació i arribar a la trentena de treballadors el 2017. L'empresa vallesana, que enguany compleix la primera dècada de vida, treballa amb una cartera de més de 2.000 clients i no descarta obrir alguna filial en un país centreeuropeu en un espai de temps no molt llunyà.

Per aconseguir el creixement de dos dígits fins als 2017 l'estratègia de l'empresa passa per reforçar l'àrea comercial i potenciar la línia de Centres de Processament de Dades (CPD). “Ara estem en pler procés de selecció d'un agent comercial”, explica Francisco García, un dels socis d'Inserty. La tasca comercial fins ara la portaven a terme directament els dos propietaris de la firma catalana. “Amb l'entrada del nou comercial preveem que s'incrementi considerablement el nombre de clients”, explica Jaume Ramírez, l'altres soci de l'empresa nascuda el 2004. Els dos socis creuen que la producció s'incrementarà força de cara a l'any vinent gràcies al reforç comercial. Però també estan convençuts que “la millora d'alguns indicadors econòmic” induiran a la reactivació de la demanda de nous encàrrecs per part dels client que ja tenia Inserty. Un fet, que de ben segur comportarà un augment de la producció. Aquesta previsió de comandes és la que fa determinar l'increment de personal, que es podria traduir en la incorporació d'una desena de treballadors més fins a final de l'any vinent.

Precisament davant de la previsió de l'augment de l'activitat, els propietaris de l'empresa ja van quedar-se fa uns anys un local continu. “Ara haurem de començar les obres d'adaptació perquè els professionals puguin desenvolupar millor la seva tasca tècnica”, diu Francisco García.

La firma va tancar amb una facturació de 2.022 milions d'euros el 2013, gairebé un 10% més respecte el 2012. Un del secrets de l'augment de la facturació en plena crisi es deu a la diversificació de l'activitat empresarial.

Els socis de l'empresa expliquen que van decidir en plena crisi una estratègia de xoc. “Vam voler fer front a la difícil situació econòmica existent amb la posada en marxa d'una nova línia de negoci”, diu Jaume Ramírez. Així doncs va néixer la línia CPD control, que “creix a de forma espectacular i es complementa amb l'àrea instal·ladora”, assegura un dels socis. De fet, Inserty dóna servei a les demandes d'empreses en el desenvolupament d'infraestructures de comunicació, instal·lacions d'electricitat i d'il·luminació o les sales de CPD. La firma també presta serveis de manteniment i de consultoria.

Entre els projectes més significatius duts a terme destaquen els treballs per al Centre d'Alt Rendiment (CAR), la instal·lació elèctrica i de CPD al grup Fluidra o la instal·lació d'equips elèctrics de xarxa a Abertis. També treballa des del 2009 amb el Sincrotó Alba on hi ha fet la instal·lació elèctrica del nou laboratori o el laboratori Novartis.

Als primer anys de la crisi l'empresa va estar a punt d'obrir una filial a Madrid. Però la recessió i també el procés que viu Catalunya ha refredat l'intent. Els socis expliquen que en tres o quatre anys, segons com evolucionin l'economia podrien plantear-se ser present en algun país europeu. “Ens agradaria ser a França o Alemanya, però més endavant”, diu Jaume Ramírez. Els empresaris expliquen que cada vegada més les empreses han de veure el món com el gran mercat. Diuen que fa uns anys quan els sortia una comanda en algun país estranger la rebutjaven. Ara “som nosaltres els que provoquem projectes a fora perquè ens agraden els reptes”, asseguren.

Precisament l'empresa està visquen un canvi d'organigrama per buscar la motivació. Francisco García era el responsable de producció i ara està enfocat en la tasca comercial de l'empresa. Això afecta al seu soci, perquè han intercanviat els papers. Així, “tindrem una visió més global”, expliquen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Inserty diversifica i potencia l'àrea de vendes per créixer

Publicat a