Empreses

Alma inclou les algues en la seva nova línia d'infusions

Tres anys després de la seva creació, la divisió d'herbes de Coffee Center ja representa un terç de la facturació del grup

Aquest any es vendran 12 milions de les càpsules en forma de piràmide

Alma, la divisió d'infusions ecològiques del grup Coffee Center amb seu a Aiguaviva, presentarà la setmana vinent al saló internacional d'equipament i productes per a l'hostaleria Hostelco una nova línia de productes, Experiència Mediterrània, amb tres formats d'infusions d'herbes autòctones com la farigola, l'espígol i el romaní... i algues. “Com en la cuina, es tracta de transmetre sensacions sobre la terra, el mar i la tramuntana, i les infusions entren pel gust, la vista i l'olfacte”, explica Jordi Pou, accionista principal del grup, convençut que la nova línia serà un èxit perquè “la gent ja coneix la dieta mediterrània, i la marca mediterrània s'ha d'aprofitar”.

La nova línia surt al mercat tres anys després que l'empresa es va llançar al mercat de les herbes. “Vam detectar una nova tendència del consumidor cap a l'herba, no per qüestions medicinals sinó per plaer, però de totes maneres era un gran repte perquè entràvem en terreny desconegut”, comenta Pou. I la van encertar. El primer any van facturar en herbes 900.000 euros; el 2012, 1,5 milions i l'any passat, 2 milions, representant ja un terç del volum de negoci del grup. Aquest any es vendran 12 milions de les càpsules en forma de piràmide d'Alma, i la previsió per a l'any que ve és fabricar-ne 18 milions.

Transformació. Coffee Center va néixer com a distribuïdora de cafè i productes complementaris a l'hostaleria i la creació d'Alma va ser l'últim pas d'una evolució que va començar amb la creació de la marca pròpia de cafè, Ital Caffè, i actualment pràcticament tot el que ven és de producció pròpia. El 2008 va començar a comercialitzar cafè en càpsules monodosi i el 2009 va iniciar la venda a particulars a través d'internet amb un servei de lliurament a domicili. La bona evolució de les vendes a particulars ha portat que les infusions també es comencin a oferir des dels lineals gurmet de cadenes de supermercats, i aquest any s'ha començat a exportar a Europa, Amèrica del Sud i Tailàndia (on hi ha predilecció per la infusió de ratafia).

El decantament del negoci cap a les herbes ha permès que Coffee Center hagi anat augmentant facturació cada any enmig d'una gran crisi a l'hostaleria i amb certa tendència a la baixa en el consum de cafè, mentre que el d'infusions augmenta a ritmes del 15 i el 20 per cent anual. ”Treballem amb més de quaranta famílies d'herbes i queden molts sabors per experimentar”, diu Pou, que està convençut que les infusions no són una moda que passarà sinó que es tracta d'un canvi d'hàbits. L'avantatge, diu, és que mentre que en el món del cafè ja està tot inventat, en el de les herbes hi ha molt a fer actualitzant uns coneixements sobre les virtuts de les herbes que s'havien oblidat. En aquest sentit, a Alma estan fent una recopilació de les herbes que es consumeixen arreu del món, una mena d'enciclopèdia de la infusió.

La previsió de l'empresa és continuar creixent, apostant sobretot per noves referències de tes, tisanes i infusions i a més traient nous productes que s'allunyin de la típica caixa amb les bossetes a l'interior. En aquesta línia s'emmarca l'aliança que Alma va establir el 2012 amb la firma nord-americana Aladdin, que fabrica portabegudes reciclables, amb la sortida al mercat de Fresh, un paquet que permet fer tes i infusions amb gel. Consta d'un vas tèrmic de doble paret que manté la beguda glaçada i una capsa amb dotze infusions, que es poden preparar al moment allà on el client ho desitgi.

Haver aconseguit que la producció de l'empresa sigui ecològica al cent per cent, incloent l'envasat en materials biodegradables, és un altre element que destaca Pou, dins una filosofia d'economia social que porta l'empresa a col·laborar en projectes solidaris com Bolsos con Alma. Es tracta d'una acció conjunta amb el Grup Èxit, la Fundació Ramon Noguera i Càritas per la qual persones amb discapacitat intel·lectual confeccionen bosses a partir de sacs de cafè.

Altres productes. Coffee Center disposa d'altres productes propis, entre els quals hi ha els granissats de la marca Silver Ice destinats a l'hostaleria. Granissats de tots els gustos: llimona, maduixa, pinya, meló, fruites del bosc, síndria, taronja, kiwi, menta i cola, entre d'altres. També té, sota la marca Cremalia, crema freda de iogurt i amoorhies de maduixa, plàtan, pinya, mango, fruites del bosc, coco, gerd, préssec, kiwi i móra.

L'empresa també treballa la xocolata, amb el Ciocolat, i amb la marca Nature fabrica dispensadors de 36 monodosis amb xocolata a la tassa.

Originàriament un distribuïdor de cafè per a l'hostaleria, s'ha anat transformant, primer creant marca pròpia de cafè i després entrant en el món de les infusions, que ja representen un terç del volum de negoci. Després d'entrar en els supermercats, aquest any ha començat a exportar.
Facturació
6 M€
Treballadors
40
Any de fundació
1985
Diferenciació

Paquet per experimentar amb gintònics

Com a exemple que hi ha molt camí a recórrer, Pou explica que encara a ningú li passa pel cap regalar productes relacionats amb les infusions. En aquesta línia, l'estiu passat Alma va posar al mercat un paquet per donar tocs especials als gintònics, que inclou tres caixes amb quinze infusions cadascuna amb tres sabors -Hibiscus, fonoll i Earl Grey- i una guia que aconsella quina herba és millor per combinar amb cada tipus de ginebra.

“Ha valgut la pena fer el paquet per a gintònics? -es pregunta-. Des del punt de vista del negoci, potser no, però ens ha anat molt bé perquè ens ha mostrat que som capaços de fer de tot”, comenta. Dins d'aquest “tot” s'inclou haver aconseguit introduir musclos i pollastre en una infusió. De moment, no està previst comercialitzar-ho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Alma inclou les algues en la seva nova línea d'infusions

Publicat a