Empreses

Exposar la marca amb intel·ligència

Ubiquity ofereix eines de comunicació amb un alt component tecnològic

L'empresa, les institucions o les organitzacions de caire social o polític malden per aconseguir estratègies de comunicació de la seva marca prou intel·ligents per sobresortir sobre el soroll i garantir perdurabilitat. Una empresa, Ubiquity, que concep la comunicació des de moltes perspectives i amb un elevat component tecnològic, pertany a la nova generació de proveïdors de solucions estratègiques en comunicació.

Com assenyala Manel Domínguez, director general d'aquesta empresa radicada al Citilab de Cornellà de Llobregat, el mètode d'Ubiquity es basa en la confecció d'un diagnòstic profund de quines són les necessitats comunicacionals del client: “Abans d'engegar l'estratègia, acostumem a estar un cert temps dins de l'empresa per veure com funciona, hi fem una consultoria profunda que donarà pas a un cronograma d'actuació.” Un coneixement profund perquè del que es tracta “no és de fer una campanya de Nadal per vendre torrons, sinó de dissenyar una estratègia que valgui tant per al curt com per al llarg termini”. Una estratègia ben ajustada: “Fem el diagnòstic de què necessita l'empresa, i a partir d'aquí decidim si li calen estratègies més convencionals o d'altres més tecnològiques. Encara que no sigui el nostre core bussines, si cal fer una roda de premsa, la fem.”

I l'estratègia en què es vol embarcar el client passa per aprofitar totes les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies, com realitat virtual, realitat augmentada, web 3D, holografia o video-mapping. “Les enormes possibilitats que ofereixen aquestes tecnologies faran canviar la relació que el consumidor té amb el producte, en els pròxims tres anys”, com assenyala Domínguez. En un moment com l'actual, “en què els comunicadors tenen el pastís més gran que mai, tindrà un bocí més gran el que pugui aportar més tecnologia i més xarxa de coneixement.” Ubiquity, que posseeix desenvolupaments en realitat augmentada i web 3D entre els més avançats del mercat, manté vincles amb centres tecnològics de referència mundial com el MIT de Massachusetts.

El director general de l'empresa insisteix en el paper de company de viatge que Ubiquity vol sempre adoptar amb els seus nous clients: “Davant les companyies ens presentem com a organitzacions intel·ligents que som fora de l'organització de l'empresa però que la podem ajudar a innovar, ja que a l'empresa li manca el factor irruptiu, la capacitat de detectar negocis emergents, que nosaltres sí podem detectar.” L'objectiu final és crear el que a Ubiquity en diuen un “ecosistema, una clara projecció i posicionament del branding de l'empresa al seu sector, a les xarxes i al seu entorn competitiu”.

Com assegura Manel Domínguez, ens trobem en un moment d'inflexió en què s'han superat aquells temps de marques a les quals no els costava gaire mantenir la fidelitat dels seus clients. Ara, en canvi, “el client és molt exigent, i vol intel·ligència, servei i emocions aplicats a la marca”. Així doncs, “la marca ha de ser competent, perquè el producte sigui competitiu”.

A Ubiquity han pogut copsar que, per sectors, on més fàcilment es poden trobar empreses que es vulguin engrescar en nous models de comunicació estratègica és a la moda, l'alimentació i entre els laboratoris farmacèutics.

Eixamplar els mercats

Ubiquity ha ampliat el seu radi d'acció, tant a Espanya com arreu. Acaba de signar una aliança amb l'agència de Madrid CQLP, especialista en l'anàlisi mètrica de les xarxes socials, per tenir una plataforma més sòlida a la capital de l'Estat on, com apunta Manel Domínguez, hi tenen la seu moltes de les grans empreses de tot Espanya. Pel que fa als mercats globals, a Llatinoamèrica, Ubiquity ha triat Xile, una de les economies més sòlides de la zona, en continu creixement des de fa ja uns quants anys, per obrir mercat a tota aquesta àrea. Així mateix, el 2015 també iniciarà la prospecció d'oportunitats de negoci a l'Aràbia Saudita, com a pont per a tot el Pròxim Orient.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Exposar la marca amb intel·ligència

Publicat a