Empreses

Aparca & Go accelera la xarxa d'aparcaments urbans

La firma espera gestionar mig miler de places a Barcelona i Madrid al llarg de l'any vinent

També preveu ampliar l'aparcament que té al costat de l'estació d'Atocha

Aparca & Go va néixer com a Aparcaivola centrada a oferir places d'aparcament a preus competitius al costat de grans infraestructures, com l'aeroport del Prat el 2009. Cinc anys més tard la companyia està centrada a esdevenir la primera xarxa d'aparcament públic urbà.

Aquesta línia de negoci, que Aparca & Go va posar en marxa fa al voltant d'un any després d'adquirir la start-up catalana Parked Inside, ha de representar el 50% del total de la facturació de la companyia en tres anys. Aquesta és si més no la previsió que s'ha marcat la firma comandada per Jaime Escamilla. “L'objectiu per a l'any que ve és gestionar 250 places d'aparcament a Barcelona i a Madrid”, destaca.

Ara com ara Aparca & Go gestiona un centenar de places a la capital catalana i unes 50 més a Madrid, “però cada mes estem incorporant nova oferta i anem a bon ritme”, destaca Escamilla.

El model de negoci és senzill. A Barcelona, per exemple, es calcula que hi ha unes 800 places d'aparcaments públics, “que tenen en general una taxa d'ocupació del 30%”, explica Escamilla.

Aparca & Go ofereix als propietaris d'aquestes places la possibilitat de reduir les pèrdues econòmiques que suposa tenir-les desocupades bona part del dia, alhora que facilita als usuaris finals l'accés a places cobertes i controlades a un preu competitiu.

“La rebaixa sobre la tarifa habitual pot oscil·lar entre el 5% i el 40%”, afirma el fundador de la companyia.

Aquest usuari només cal que es registri abans de fer servir el servei, i des del passat setembre ho pot fer no només a través del web sinó també amb la nova aplicació per a dispositius mòbils que la companyia ha posat en marxa. L'usuari té accés així al mapa de la ciutat on està amb el detall dels aparcaments i les seves tarifes. “Pots fer la reserva des del mateix telèfon mòbil i estar-hi tantes hores com necessitis”, destaca Escamilla.

Aparca & Go es queda una comissió del 20% per cada reserva, però a pesar d'això i de la rebaixa en la tarifa “al propietari li segueix sortint a compte perquè el nostre compromís és portar-li clients i per tant augmentar la seva facturació”, destaca.

De moment la firma s'ha centrat molt en la captació dels usuaris particulars, però Escamilla explica que ara l'objectiu és centrar-se a anar a les empreses. “Per a aquest perfil de client també som molt interessants perquè podem oferir-los una factura mensual per a la seva xarxa comercial, i això els permet controlar molt més aquest tipus de despeses.”

Obertura a Barajas.

Des de la nova aplicació per a dispositius mòbils els usuaris també podran gestionar les seves estades als pàrquings de viatge, el negoci original de la companyia. Aquesta àrea, explica l'emprenedor, no queda reduïda absolutament a un segon terme en l'estratègia d'Aparca & Go.

De fet a principis de l'any que ve, la companyia catalana assolirà una de les principals fites que ha perseguit des de la posada en marxa del negoci, obrir un pàrquing per als usuaris de l'aeroport de Barajas a Madrid. “Feia molt de temps que volíem obrir a Barajas, però fins ara no havíem aconseguit trobar l'espai adient per fer-ho, un espai que estigui a prop de l'aeroport i que tingui molt bons accessos”, destaca Jaime Escamilla.

El nou aparcament de Barajas disposa d'unes 800 places en 20.000 metres quadrats, que s'afegiran a l'oferta que l'empresa ja té al costat de l'aeroport del Prat (amb unes 2.000 places), a l'estació de trens de Sants a Barcelona (amb 200 places) i a Atocha, a Madrid, amb 150 places.

Aparca & Go també preveu ampliar les instal·lacions a Atocha, “ens traslladarem a una nova ubicació al costat de l'estació també els pròxims mesos”, explica Escamilla.

Un cop obert Barajas la firma seguirà estudiant noves ubicacions i en aquest punt Escamilla destaca que Mallorca podria ser la seva següent parada. “Per exemple hi ha molts ciutadans alemanys que viuen a l'illa però que entre setmana volen al seu país per treballar i van a l'aeroport en cotxe”, apunta.

En tot cas no hi ha pressa, i tot i que sempre s'estudien noves operacions el fundador d'Aparca & Go confirma que ara mateix la companyia “està centrada a créixer en el segment d'aparcaments públics a les ciutats”, explica Escamilla. I en aquest camí l'emprenedor defensa que cada vegada més els operadors del sector “van entenent que amb nosaltres poden fidelitzar els seus clients, mentre que per ells sols això no ho aconsegueixen”.

A més el negoci d'aparcaments urbans “necessita molt volum perquè el nostre marge és petit”, afegeix Escamilla. Per això la companyia estudia la seva futura implantació a d'altres ciutats i descarta en aquest pla estratègic l'aposta “per ciutats més petites i secundàries on el volum de negoci queda limitat”. I de fet en aquest esquema Aparca & Go no descarta fer el salt a les grans ciutats europees, “tot i que poc a poc i pas a pas”.

socis

Rendibles des del principi

Aparca & Go pot presumir de ser rendible des del primer any al mercat. Per això Jaime Escamilla i els altres quatre socis i amics amb qui va muntar l'empresa no han tingut mai pressa per buscar nous socis que aportessin el capital necessari per créixer. Amb tot el 2011 la firma va donar entrada a BCN Business Angels per accelerar els seus plans de creixement i Escamilla no descarta repetir una operació similar si la companyia així ho necessita, “si d'aquí a un any per exemple ens plantegéssim obrir a tres ciutats diferents segur que obrim aquesta porta, però ara com ara no és la nostra prioritat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Aparca & Go accelera la xarxa d'aparcaments urbans

Publicat a