Lowendalmasaï fa de Barcelona la seva seu estratègica per al sud d'Europa
La multinacional reforça l'oficina a la capital catalana La facturació creix un 13% aquest any
La facturació en aquesta zona creix a un ritme més alt que en el conjunt del grup
La companyia ha escollit la capital catalana per la localització i el capital humà
Hi ha decisions organitzatives que canvien el rumb d'una companyia. O d'una oficina en concret. O totes dues coses. Això és el que ha passat a la consultora d'optimització de costos Lowendalmasaï. Aquesta empresa d'origen francès va decidir fa un parell d'anys canviar l'organització i funcionar per àrees geogràfiques en comptes de fer-ho per països, entre altres coses perquè s'havia comprovat que els clients de qualsevol zona estaven cada cop més internacionalitzats. I, emmarcat en aquest canvi, la companyia ha decidit convertir Barcelona en la seu estratègica del sud d'Europa. El resultat de la reorganització ha estat que el creixement de les àrees s'ha accelerat. En el cas del sud d'Europa, des que s'ha començat a treballar amb aquesta nova mentalitat, la facturació ha crescut més que la suma dels països que la conformaven (Itàlia, Portugal i l'Estat espanyol).
Per a l'oficina de Barcelona, el canvi suposarà un reforçament en termes de personal –ara mateix està per darrere de Milà i Madrid- i en les àrees d'activitat que s'hi ofereixen, segons Giovanni Grillo, director general de l'àrea del sud d'Europa de Lowendalmasaï. Segons el directiu, les perspectives per a la capital catalana amb aquesta nova organització són molt majors que en el cas que s'hagués continuat amb l'estratègia de països, amb la qual no hauria deixat de ser la segona oficina a l'Estat espanyol.
El directiu de Lowendalmasaï explica que la companyia ha escollit Barcelona com a seu estratègica de l'àrea que ell dirigeix per dues raons fonamentals: la localització i el capital humà. Segons diu, la capital catalana és al centre de l'àrea geogràfica i molt ben comunicada amb la resta d'oficines (Milà, Madrid, Roma i Lisboa). A més, hi afegeix que s'hi poden trobar treballadors que entenen molt bé la multiculturalitat, un concepte que ha esdevingut clau amb aquesta nova manera de funcionar.“A Barcelona hi ha més multiculturalitat que a altres ciutats de l'Estat espanyol”, afirma.
Producte d'una fusió.
Grillo assegura que l'àrea del sud d'Europa és la que està registrant un millor comportament de tot el grup. La facturació de la regió el 2014 creixerà un 13% -si només es té en compte l'Estat espanyol, un 15%- i arribarà a gairebé 11 milions. Pel 2017, s'espera que les vendes pugin fins als 17 milions d'euros i la plantilla, fins als 200 treballadors -ara en són 140-. Amb aquest ritme de creixement, segons Grillo, s'estarà a quatre passos d'assolir un gran objectiu: igualar les vendes de la divisió francesa, que continua sent la que més aporta al grup, amb uns 23 milions de facturació.
Mirant cap al nord d'Àfrica
Convertir-se en seu estratègica per al sud d'Europa també significarà per a Barcelona esdevenir l'oficina des d'on es pilotarà el procés d'expansió de la companyia a les àrees d'influència d'aquesta zona geogràfica. Giovanni Grillo afirma que l'empresa té la vista posada en el nord d'Àfrica, una zona on veu molt potencial de creixement, i en Amèrica del Sud. El directiu de Lowendalmasaï creu que, per proximitat, l'expansió cap al nord del continent africà es pot produir abans.
Lowendalmasaï fa de Barcelona la seva seu estratègica per al sud d'Europa