Empreses

Noria aspira a liderar la distribució de material elèctric en tres anys

El grup va néixer fa un any a proposta d'un grapat de professionals del sector i la unió de quatre firmes per crear una central de compres.

S'han obert deu punts de venda el 2014 i la fita és obrir-ne quinze més enguany

Noria Logística aspira a liderar el sector de la distribució de material elèctric, comunicació i climatització a l'Estat en tres o quatre anys. Una fita ambiciosa per a un grup nascut fa només un any i que ara ocupa el quart o cinquè lloc a l'Estat espanyol (és una estimació orientativa perquè no hi ha dades sectorials fiables). D'empenta no els en falta perquè en aquest primer any de vida han aconseguit incrementar un 47% la facturació agregada de les empreses fundadores i han obert deu punts de venda. De cara al 2015, Noria Logística preveu créixer un 25% i sumar 15 punts de venda més, cosa que significarà haver de contractar 105 treballadors.

Aquestes bones perspectives es basen en l'oportunitat competitiva que ha significat la seva irrupció en el mercat, en un moment en què les empreses encara estan paint el sotrac de la crisi. Cal pensar que des de l'inici de la crisi el sector s'ha reduït a una quarta part, dels 5.500 milions d'euros del 2008 als 1.700 milions del 2014. “Les empreses tradicionals han hagut d'afrontar una dimensió a la baixa brutal, és un sector que ha patit molt”, explica Jordi Damià, director general de Noria Logística.

En aquest context un grup de gestors amb coneixement del sector i experiència van proposar a quatre firmes catalanes (Novelec, Sinelec, Muntaner Electro i Watvol) unir esforços per muntar una central de compres comuna i una empresa de serveis compartits, amb l'objectiu, d'una banda, d'obtenir avantatges a l'hora de negociar amb els proveïdors (els grans fabricants de material elèctric, de comunicació i aire condicionat) i, de l'altra, reduir costos i aprofitar les sinergies que puguin sorgir.

D'aquesta manera, la central de compres del grup disposa d'una nau logística central de 2.000 metres quadrats al polígon industrial Polizur de Cerdanyola del Vallès, que alimenta els magatzems distribuïts pel territori de les quatre empreses sòcies, que mantenen la seva independència jurídica i orgànica.

Oportunitats.

De fet, l'obertura dels punts de venda correspon directament a les companyies, que, això sí, es deixen guiar per les indicacions estratègiques del grup quant a les oportunitats que sorgeixen i les àrees d'interès.

Jordi Damià explica que les vendes de material elèctric a l'Estat espanyol dibuixen un mapa molt similar al de l'activitat econòmica general. Això vol dir que es produeix una major concentració al nord de la península, el litoral mediterrani i Madrid. I és en aquesta franja on s'enfoquen els plans de noves obertures de les empreses de Noria Logística. De moment, el 35% de les vendes del grup es generen a Catalunya, però aquest percentatge s'anirà reduint a mesura que el grup agafi volum.

De fet, el holding també té plans de creixement internacional. De moment, les incursions a l'estranger han estat de la mà de clients que treballen a l'exterior i que sol·liciten la companyia de Noria. “Volem créixer també a fora de manera planificada però ara estem concentrats a Espanya, i ens ho plantegem a mitjà termini”, diu Damià.

En resum, “la voluntat és créixer en volum a partir d'un model de gestió eficient i créixer en rendibilitat”, diu el director general de Noria Logística. El cas és que l'embranzida del primer any ha estat un cop d'efecte en el sector que ha tingut conseqüències en dos sentits: d'una banda, han rebut el suport dels principals fabricants i proveïdors, i de l'altra, han començat a rebre ofertes d'altres distribuïdores interessades a entrar en el grup. “Escoltem totes les propostes i estem disposats a créixer per adquisició si suposa una oportunitat”, explica.

Els clients de Noria Logística són en un 20% enginyeries, constructores, hotels i administracions públiques, però la major part, el 80%, són instal·ladors elèctrics, de comunicacions o de sistemes de climatització.

El perímetre del grup Noria inclou els quatre negocis fundadors, que mantenen la seva independència; la central de compres, que té un magatzem de 2.000 metres quadrats a Cerdanyola, i una empresa de serveis comuns, que porta la comptabilitat i altres tasques.
Facturació
102 M€
Treballadors
320
Any de fundació
2013
Les aspiracions

Corretja de transmissió de la innovació

El grup Noria Logística aspira a ser també un motor d'innovació en el sector i, en aquest sentit, vol ser la corretja de transmissió del coneixement entre els fabricants que desenvolupen i comercialitzen noves tecnologies i els instal·ladors, que les acaben aplicant en el seu dia a dia. Per això un dels serveis que ofereix és el de consultoria especialitzada en camps com ara el de la il·luminació o la climatització. Ara una de les apostes importants és en el camp de la domòtica, és a dir en la creació d'habitatges intel·ligents, camp en el qual alguns proveïdors s'estan abocant i ofereixen solucions innovadores tant per a l'àmbit industrial com professional o domèstic. “La nostra preocupació és que els instal·ladors tinguin la major qualitat de servei possible”, explica Jordi Damià.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Noria aspira a liderar la distribució de material elèctric en tres anys

Publicat a