Empreses

Daga amplia gamma i mercats per tornar a assolir una xifra de vendes de 10 milions

L'empresa vallesana manté negociacions a diversos països per fabricar per a tercers. Té previst llançar una nova línia lligada al benestar i la salut

La nova estratègia de la companyia està aconseguint desestacionalitzar les vendes

Nascuda l'any 1921, Daga és una empresa històrica, líder i marca de referència del sector de calor tèxtil, que va arribar a facturar 10 milions d'euros. La crisi i el fet d'haver de fer front a inversions importants la van portar a passar dificultats financeres que van desembocar en un concurs de creditors. En aquest context, qui havia estat director general de Taurus, Àngel Ruidalbàs, va comprar la companyia amb la intenció de tornar-la a posar en la posició que havia ocupat.

A la seva entrada a l'empresa, que es va produir a principis de maig del 2014, Ruidalbàs va decidir accelerar el procés de fabricació -Daga produeix directament el 95% del que ven i ho fa a la seva planta de Santa Perpètua de Mogoda- i potenciar dos aspectes: el desenvolupament de producte i la comercialització, tant nacional com internacional. De fet, són els departaments relacionats amb aquests aspectes els que han crescut en personal. La plantilla, formada per onze treballadors, sobretot de fabricació i administració, es va mantenir. I s'han ampliat altres àrees fins a les 20 i escaig persones que hi ha actualment.

Aquest esforç més gran en el desenvolupament i en la comercialització s'ha traduït en dues coses: l'ampliació de la gamma de productes de Daga i l'increment de les vendes a altres països. Pel que fa a la primera, l'empresa ha llançat ja diversos productes nous, com ara les mantes elèctriques, una línia de calor tèxtil per a esportistes i un coixinet pectoral terapèutic indicat sobretot per a dones en període de gestació o lactància. Segons el directiu, aquests nous productes han tingut molt bona acceptació en el mercat.

Més enllà d'això, Ruidalbàs avança que treballen per posar al mercat una nova línia relacionada amb el benestar i la salut, que es vendria tant a farmàcies com a botigues d'electrodomèstics. “És lògic que una empresa que ja té productes amb aplicació terapèutica ampliï aquesta funció amb productes lligats al món de la salut”, afirma el director general de Daga, que posa com a exemple del que podrien posar al mercat productes com ara tensímetres o termòmetres.

Exportacions.

També es comencen a notar els fruits dels nous esforços en les vendes a l'exterior. Daga ha iniciat aquesta campanya d'hivern les vendes a països com ara Portugal, Grècia, Itàlia, Lituània, Romania, França i també a algunes zones d'Amèrica Llatina. “Estem contents perquè aquest és un procés lent, i nosaltres vam entrar al maig i ja hem obert mercat a alguns països”, declara el director general de l'empresa. La intenció és reforçar aquesta presència a l'exterior i començar a vendre també al nord d'Europa i a països de l'hemisferi sud.

Totes dues estratègies estan permetent a Daga deslligar-se de les cotilles de l'estacionalitat. De les estoretes elèctriques, el producte estel·lar pel que fa a vendes, se'n fa un ús terapèutic fonamentalment, i, per tant, es venen durant tot l'any. Però d'altres dels productes tradicionals de Daga, com ara els escalfa-llits, estan més lligats a les estacions. Segons Ruidalbàs, amb l'obertura a mercats de l'hemisferi sud, pretenen continuar venent aquest producte quan aquí és estiu. A més, s'estan desenvolupant nous productes que tenen més a veure amb la salut i el benestar, de manera que es venen tot l'any.

Perspectives.

Ruidalbàs assegura que, des del principi, ha vist en Daga un potencial de creixement “enorme”. Per això, diu, va decidir fer la inversió i dissenyar l'estratègia a seguir després. L'objectiu, segons el directiu, és reforçar la posició de lideratge de Daga en el sector de la calor elèctrica, i introduir-se en nous àmbits i mercats. I, amb tot, recuperar les xifres de vendes que havia assolit l'empresa en el seu moment. Així, s'han marcat un pla que implica facturar 10 milions d'aquí a tres anys. “Estem en la línia, que és l'important”, afirma Ruidalbàs, que no descarta arribar a aquestes vendes abans del termini marcat.

el detall

L'embrió d'un grup empresarial

El 2014 Ruidalbàs no només va comprar Daga, sinó que també va adquirir la marca de rellotges Racer. Aquesta no estava en concurs de creditors, però la família propietària se'n volia desfer. I ell va veure l'oportunitat. A Racer ha potenciat el desenvolupament de productes i la comercialització. I Ruidalbàs no descarta noves adquisicions. “La idea és anar creixent”, declara, “si ens trobem amb projectes que puguem dinamitzar i fer créixer”, afegeix l'empresari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.