Gran angular

AeroPimec pacta fer a la Xina una àrea d'aterratge per a aeronàutica

El mercat aeri xinés, que està controlat, es troba en procés d'obertura

La unitat de la patronal i el govern local de Jieyang signen l'acord

L'AeroPimec, l'àrea aeronàutica i aeroportuària de la patronal Pimec, ha desenvolupat un acord amb el govern de Jieyang, a la regió de Chaoshan de la Xina per establir un àrea d'aterratge per a empreses aeronàutiques catalanes. L'acord que està pendent de ratificar-se per les dues bandes persegueix facilitar a les empreses d'aquest sector la seva implantació allà, tant per produir com per atraure el mercat.

Mitjançant aquesta iniciativa se'ls aplana el camí amb relació a aspectes com la inseguretat jurídica, processos burocràtics, comunicació amb les institucions i el mateix espai físic per plantar les seves organitzacions. Si aquestes qüestions són complexes per a qualsevol empresa que comença a la Xina, en el cas del sector aeronàutic encara resulta més crític.I no només això, com explica el gerent d'AeroPimec, Jordi Muntané, per les pimes, que tenen molta menys capacitat de gestió i menys disponibilitat de recursos humans per a iniciar-se en l'aventura de l'internacionalització, un acord d'aquesta mena pot ser crucial per enlaira-se en el mercat internacional.

Concretament la zona on s'instal·laran és a Ecocity, un espai industrial que el govern local ha engegat amb la col·laboració d'empreses industrials i centres tecnològics alemanys i catalans, entre els quals hi ha Ascamm, que proporciona avantatges com la simplificació del procediment administratiu i l'acompanyament en la recerca de socis locals i la comercialització.

Ara com ara el gegant asiàtic té l'espai aeri controlat i centralitzat pel govern xinés. Ara bé, el marc legal està en procés de canvi. Per una banda, els canvis legislatius preveuen l'alliberament de l'espai aeri amb un màxim de 1.000 metres d'altura i, a més, es descentralitzaria, de manera que cada regió pugui desenvolupar la seva legislació pròpia. Tenint en compte aquests canvis, Muntané entén que un acord com el que han desenvolupat és vital perquè les pimes catalanes estiguin en la línia de sortida abans que comenci la cursa pel mercat aeronàutic xinés.

A la Xina, per exemple, no hi ha cap aeròdrom construït, desenvolupar una xarxa d'infraestructures d'aquest tarannà representa, doncs, moltes oportunitats de negoci per a les firmes estrangeres que ja tenen experiència i coneixements acumulats.

Com explica el responsable tècnic d'AeroPimec, Dario Di Mateo, per ara ja hi ha dues empreses que s'han embarcat en el pla d'instal·lar-se a Jieyang. Una és Virtual Fly, dedicada al desenvolupament de simuladors de vol per entrenar pilots, i l'altra és Dynamic, que es dedica als sistemes de control de maletes.

Tot i que l'AeroPimec té a penes 5 anys de vida i una estructura petita, no és el primer projecte d'internacionalització per a la pime aeronàutica catalana. Com explica Di Martino, a l'Índia, concretament a l'estat de Kerala, també han propiciat un acord amb el govern local per facilitar la implantació de pimes, i al Brasil han buscat una aliança amb una companyia que cerca socis industrials a Catalunya per desenvolupar un avió militar convertible en avió de passatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.