Gran angular

La mort també s'actualitza

usuaris registrats en poc més d'un any al portal Tellmebye, centrat a programar l'herència digital i la transferència de continguts

No és la imatge més habitual als cementiris, però poc a poc el color es fa un lloc en un espai i en un sector fins ara marcat tan sols per la tradició i la manca de personalització. Però les coses canvien i la mort, per mort que sigui, no ha de ser incompatible amb la innovació. I les mentalitats dels vius, que al cap i a la fi són els que dominen el negoci dels morts, també canvien. I per això, en aquests dies de celebració de Tots Sants empreses com Forever Us sobresurten enmig d'una oferta poc diversificada.

Forever Us proporciona a les funeràries l'opció de personalitzar les làpides i aplicar-hi color gràcies al desenvolupament d'un nou tipus de gres porcellànic. “Al principi a les funeràries els xocava, però quan veuen l'acceptació per part de les famílies canvien de xip”, explica el fundador d'aquesta empresa, Juan Carlos Ramos. La seva proposta ha tingut una especial acollida a zones com Llevant o Andalusia, on la demanda per aquest tipus de làpides arriba al 70%.

Però aquesta empresa creada el 2008, tot just en l'inici de la crisi, no només aspira a canviar la cara de les làpides sinó també a la manera com es recorda el difunt. Ho fa per exemple amb la seva placa homenatge que la família s'emporta a casa. Una alternativa a les tasses d'incineració que “està tenint molt bona acollida”, destaca Ramos. Forever Us espera créixer enguany un 100%. Les mentalitats estan canviant i les famílies cada vegada busquen més productes i serveis personalitzats també a l'hora d'acomiadar els seus éssers estimats.

Internet també ha canviat molt la manera com s'abandona el món dels vius. La gent, explica el soci de Tellmebye, Carlos Jiménez, “comença a entendre que existeix un jo digital paral·lel a les seves vides”, i això fa que calgui programar també aquest llegat digital.

En poc més d'un any aquesta start-up ha sumat 10.000 usuaris registrats al seu portal, molts d'ells de països llatinoamericans, “pel tracte envers la mort que tenen en les seves cultures”, explica l'emprenedor. Però el salt encara està verd i així ho demostra, explica Jiménez, el fet que d'aquests 10.000 registrats “tan sols un 20% van programar o assegurar les seves pertinences digitals, establint hereus digitals i creant diferents transferències de continguts”.

Però el soci de Tellmebye té clar que el creixement de la seva plataforma “serà totalment proporcional a l'ús de les tecnologies”, i en això les noves generacions ajudaran a fer la revolució ràpida. Les noves generacions i les dones, que són, explica, les que porten ara com ara la davantera.

Algú va dir que la mort és un dels pocs negocis segurs. Però enlloc no diu que hagi de ser un negoci immobilista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.