Emprenedors

Venedors per a les botigues en línia

Oct8ne inicia la comercialització del seu programari als Estats Units

Va començar com una tecnologia desenvolupada per facilitar la comunicació entre els metges de les diferents clíniques del grup Abaden “per compartir informació i analitzar els casos més complicats tal com es fa als hospitals”, explica Domingo Obradors, el fundador de les clíniques i impulsor d'aquesta tecnologia.

Avui aquell programari és la base d'Oct8ne, una start-up que vol revolucionar el segment de les vendes en línia amb un sistema que connecta client i venedor en temps real. Tots dos comparteixen un espai virtual on poden interactuar, amb la qual cosa el comprador pot disposar en tot el procés de compra de l'assessorament d'un venedor.

Ja fa tres anys que Obradors va veure l'oportunitat de traslladar el programari al sector del comerç en línia i des del primer moment va tenir clar que el mercat a atacar era el nord-americà. Va aterrar als Estats Units, però aquell primer intent va fracassar. “El programa no responia a gran escala”, explica. Frustrat per aquella primera experiència negativa, l'emprenedor va agafar un vol de tornada a Catalunya i va ser precisament allà, concretament al seient del costat, on va conèixer un altre dels socis en el projecte, el nord-americà Doug Worple. “Ell va veure el potencial que tenia la nostra tecnologia i ens va ajudar a preparar bé l'entrada als Estats Units”, explica Obradors.

L'equip de socis el van completar amb un altre nord-americà establert a Barcelona, Tim Kunihiro, i amb José María Aguilar, expert en tecnologies de realtime i el responsable d'ajustar el programari per al seu ús al comerç en línia.

Amb els deures fets, l'empresa ha tornat a atacar el mercat nord-americà, i de fet és des d'una oficina situada a la zona del Silicon Valley des d'on controla tota la tasca comercial, mentre que a Barcelona manté l'activitat de desenvolupament.

Després d'uns primers mesos en fase de proves, la firma preveu tenir una trentena d'empreses clients el gener que ve. Els perfils són variats i van des de concessionaris de cotxes fins a firmes de moda. “El nostre ventall de clients és molt transversal”, destaca Obradors. Ho és perquè els beneficis de la tecnologia d'Oct8ne, explica, “afavoreixen tot tipus de comerç en línia i fan augmentar les seves vendes i el seu negoci”.

I això és així, diu l'emprenedor, perquè el programari que ha desenvolupat aquesta start-up ofereix un acompanyament al procés de compra que fins ara aquests comerços en línia no són capaços d'oferir i que fa que moltes de les operacions s'acabin frustrant o s'acabin derivant a les botigues físiques. “Amb el nostre sistema obrim una finestra bidireccional entre comprador i venedor i això facilita reduir els retorns i augmentar les vendes de productes de més valor i de productes complementaris, la qual cosa ara als comerços en línia els costa molt de fer”, destaca Obradors.

Oct8ne ha tancat ja una primera fase de finançament de 500.000 euros als EUA i una altra de 200.000 euros a l'Estat espanyol -on ja comença a tenir clients interessats-, i que ha donat entrada a nous socis, com ara Carlos Torrecilla (Esade), Agustí Pla (ex CEO de 3i Espanya) i Juan Carlos Llena (Corporate Advisory Partners).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.