Empreses

El fabricant de compreses Cohitech creix més d’un 80%

El productor de la marca Masmi planeja replicar la planta que té al Bages als EUA o l’Àsia l’any vinent

El 2019 invertiran dos milions d’euros a la planta per donar resposta a la nova demanda

En menys d’un any Cohitech, una empresa dedicada a la fabricació de productes d’higiene femenina fets amb cotó ecològic, ha crescut un 80%. Ramon Vendrell, president i fundador de la companyia, avança que en xifres totals esperen tancar l’any amb una facturació de 6 milions d’euros, front els 3,6 milions d’euros de l’any passat.

Des del primer any de vida de la companyia, i ja en són 11, cada exercici han registrat creixements de dos dígits, però enguany ha estat un creixement rècord. Vendrell atribueix aquests bons resultats al fet que les seves marques (Masmi, Farmaconfort, Silver Care) han arribat al punt clau en la penetració de mercat. “El nostre és un producte (compreses i complements d’higiene íntima fets amb cotó ecològic) que necessita un procés més llarg d’identificació per part de la consumidora, però un cop el coneix l’índex de fidelitat es dispara”, descriu el president de la firma.

El gran impuls del creixement de Cohitech ve del mercat internacional, d’on prové el 70% del volum de negoci de la companyia. Això sense menystenir el fort avenç que han fet en el mercat estatal de productes d’higiene íntima ecològics. Ara com ara, venen a 42 països, entre els quals pràcticament els de tot Europa i a d’altres tan diversos com Nova Zelanda, la Martinica o Vietnam.

Vendrell augura que el creixement internacional encara serà superior amb els plans que té la firma entre mans. De fet, per donar resposta a l’increment de demanda que estan registrant de mercats com els EUA o Àsia, Cohitech està preparant la implantació allà. “Encara no sabem en quin dels dos, però a mitjà termini replicarem la planta de producció que tenim a Balsareny a Àsia o EUA per poder vendre millor en aquells mercats”, descriu el fundador, ja que amb l’estructura productiva actual no poden donar resposta a tot el món. El tema és que es tracta d’un producte molt voluminós que té un cost afegit elevat de logística.

El fort creixement de la companyia no els agafa, però, per sorpresa, Vendrell explica que feia anys que preparaven aquest enlairament, i s’ha definit el darrer exercici amb l’adaptació de la planta de producció del Bages.

Més inversió.

L’any passat van invertir un milió d’euros en maquinària per multiplicar la capacitat de producció i enguany la xifra que destinaran a l’optimització del procés productiu serà similar. Les millores de la fàbrica han permès, per posar un exemple, arribar a produir 500.000 tampons al dia.

Una altra de les estratègies de creixement de Cohitech ha estat la incorporació de tota la gamma de productes d’higiene íntima, de manera que dona moltes facilitats de compra per als clients, explica Vendrell.

La firma Cohitech, instal·lada a la colònia tèxtil Rabeia de Balsareny, la va crear l’any 2006 Ramon Vendrell, que venia del sector sanitari, i perquè havia detectat un problema creixent de salut en la dona. Entre un 15% i un 20% de les visites al ginecòleg són per irritació vulvovaginals deguda als plàstics i productes químics de les compreses i cel·luloses blanquejades dels productes d’higiene íntima femenina.

Vendrell va detectar que mancaven productes alternatius als existents i va posar en marxa Cohitech. “Des del primer moment la companyia es va marcar com a objectiu produir una compresa saludable per a la dona. I com a segon objectiu, el respecte al medi ambient, i això va portar a focalitzar la companyia en un nínxol de mercat que està creixent molt, a tot arreu”, segons explica el fundador.

Llavors van començar fabricant compreses de cotó natural, a través del canal farmàcia per garantir una venda assistida, perquè estaven obrint mercat a la vegada que iniciaven l’empresa. Dos anys després, van engegar la línia ecològica, amb cotó orgànic certificat en origen, que ha estat cultivat sense productes químics ni pesticides ni fertilitzants.Cohitech es van posar al sector de compreses ecològiques fins i tot abans que hi hagués mercat. “Per a nosaltres, avui en dia, l’avantatge del producte ecològic és que resol dues qüestions, una de salut, perquè utilitza productes naturals, i una segona de respecte al medi ambient”, explica la responsable de vendes, Elena Gómez.

COHITECH

Facturació
6 M€
Treballadors
60
Any de fundació
2006
Cohitech va augmentar l’any passat el nombre d’empleats a 20 més, i ja en suma 60. Enguany esperen seguir augmentant la plantilla. Cohitech té a més un departament propi d’R+D, tant per a producte com per a procés productiu, que ocupa cinc persones.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a