Empreses

Artesania i disseny

Amb la marca consolidada en joieria contemporània de plata, Joid'Art prepara les celebracions del seu 30è aniversari

Any de fundació

1981

Establiments propis

15

Treballadors

70


L'empresa de joieria de plata contemporània Joid'art, amb seu a Santa Coloma de Farners, compleix 30 anys d'existència pensant en projectes de futur per aprofitar les oportunitats que ofereix un mercat que es reestructura en temps de crisi. “És essencial tenir molta cintura sense trencar-se la columna vertebral, i la nostra essència és la creativitat, el disseny exclusiu”, comenta Cristina Julià, la directora creativa, segons la qual aquest concepte del negoci permet emprendre gràcies al fet que es compta amb una marca consolidada i noves línies a més de la joia de plata, com la de productes complementaris de bijuteria i complement de roba.

És un bon moment per a la diversificació perquè la crisi econòmica i l'encariment de la matèria primera s'ha notat molt: “L'any 2009 hi va haver un descens del negoci molt gran, el 2010 hi va haver una certa recuperació i vam complir l'objectiu d'augmentar un 10%”, explica el gerent, Jaume Julià. També representa una oportunitat el fet que les vendes de productes d'or encara han baixat més, motiu pel qual la plata comença a entrar en un canal, les joieries, que abans de la crisi no en volien saber res i ara accepten vendre fins i tot acer.

En els inicis, Joid'art es dedicava a la fabricació de bijuteria de plata, llautó i bronze i objectes de decoració esmaltats per a l'exportació. La fabricació de col·leccions pròpies de dissenyadores catalanes es compaginava amb la comercialització de materials importats d'orient, però quan va créixer la competència es va deixar aquesta darrera vessant i es va entrar en un procés d'obertura a l'exterior pel qual el Copca li va atorgar el premi a la internacionalització de l'economia catalana 2004. Un altre premi va ser l'Etoîle de la Mode 2007 de la fira Èclat de Mode de París.

Les seves joies – es distribueixen a Rússia, Àustria, Hongria, l'Amèrica Llatina, França, Bèlgica, Itàlia, Portugal, Alemanya i el Regne Unit, però el mercat més fort continua sent el català, que representa un 50% de les vendes, per un 30% de la resta de l'Estat espanyol i un 20% de la resta del món.

Cada any arriben als seus 2.500 clients multimarca i a les 15 botigues pròpies –areu de Catalunya una seixantena de col·leccions exclusives. “Cada col·lecció té un concepte i una idea a darrere i és irrepetible”, remarca el gerent de l'empresa, Jaume Julià. Les joies de plata es combinen amb molts altres materials, com són esmalts, resines, plàstics, fusta, nacres i pedres naturals semiprecioses. “L'experiència en disseny i el coneixement dels artesans ens donen les eines per adaptar les tècniques tradicionals de la joieria als valors de la contemporaneïtat”, expliquen els responsables de l'empresa. El disseny es fa a Santa Coloma de Farners, mentre que la fabricació té lloc a la fàbrica pròpia i a altres fàbriques deslocalitzades a diversos països asiàtics.

PRESÈNCIA A INTERNET.

A més de la l'entrada en el disseny de complements, els projectes de futur de l'empresa inclouen l'obertura d'una botiga on-line, tot i que encara no hi ha data d'obertura. Però Joid'art ja és present a internet a través del seu web corporatiu, el Facebook i un bloc. “Volem estar a prop de la nostra consumidora a través de les xarxes socials”, assenyala la directora creativa, convençuda que són essencials per fer arribar els valors de marca de la manera més directa al seu públic. Una de les accions a la xarxa va ser animar les seguidores a explicar per Sant Valentí com s'havien enamorat, i la guanyadora va rebre com a regal un conjunt de collaret i arracades d'una nova col·lecció. Amb vista a Sant Jordi es prepara una acció semblant.

Creada a partir d'un taller de bijuteria, aquesta empresa de Santa Coloma competeix al cap de 30 anys colze a colze amb les grans marques internacionals de joieria. Té 2.500 clients multimarca i el 50 per cent de les vendes es fan fora del mercat català.

Presència a la televisió

Darrerament moltes creacions Joid'art estan sortint a la televisió. Si us fixeu en els cartells d'agraïment que surten al final dels programes, veureu que van o han anat equipades amb joies d'aquesta casa les protagonistes d'Infidels; l'Ana Morgade del programa d'Andreu Buenafuente; l'Emma Vilarassau, l'Anna Barrachina i l'Alícia Ramoneda de Ventdelplà; l'Ares Teixidó, de Ya te digo; la Claudia Bassols, de Gavilanes, i Las chicas de Oro.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.