Empreses

Clickedu ultima noves incursions en el mercat sud-americà

L'empresa està satisfeta de l'experiència a Xile i preveu arribar a països del voltant. Vol temptejar l'àrea anglosaxona

Les vendes creixen a un ritme anual del 40% i el setembre arribarà al milió d'usuaris

Les noves tecnologies ofereixen una oportunitat per millorar la qualitat de l'educació i afavorir la universalització d'aquest dret. Ignasi Nogués i Montserrat Brau, fundadors de Clickedu, que desenvolupa softwares per a la gestió de les escoles, tenen clara la veritat que s'amaga darrere aquesta afirmació i hi veuen, de retruc, una oportunitat per a la seva empresa. De fet, la companyia ja presta serveis a 60 col·legis (40.000 alumnes) de Xile, majoritàriament de zones rurals a les quals, darrerament, el govern d'aquest país sud-americà ha destinat un pla de millora de la qualitat educativa.

Nogués i Brau expliquen que es van decidir per iniciar la seva aventura al nou continent quan, després de rebre una allau de peticions de potencials socis i escoles que demanaven els seus serveis a diferents països de Sud-amèrica, van analitzar quin s'adeia més al seu negoci. I van apostar per Xile. Pocs mesos després que aquestes escoles hagin iniciat el curs fent servir Clickedu, fan un balanç molt positiu de l'operació que els ha portat fins aquí. Les previsions són arribar als 150.000 alumnes en cinc anys, però Nogués afirma que, segons com estan veient que respon el mercat, és probable que s'arribi abans a la fita.

Després de veure la bona acollida que està tenint Clickedu a Xile, Nogués i Brau estan decidits a fer que arribi a altres països d'Amèrica del Sud. Segons expliquen, fins i tot han validat els socis amb els quals tenen previst fer la incursió als mercats de Colòmbia, Perú o Mèxic. Per tant, Clickedu ultima el llançament a aquests països, però els seus responsables prefereixen ser prudents i no aventurar-se a fer més concrecions sobre quan començaran la seva activitat a aquests mercats.

La companyia catalana tampoc descarta el mercat anglosaxó, a pesar de la distància lingüística i cultural. Nogués comenta que, després d'haver assistit a fires del sector i haver-se reunit amb empreses, han vist que no n'hi ha cap que ofereixi un producte global com el seu, sinó que només n'hi ha que venen a les escoles eines de gestió de temes concrets. La prova que la possibilitat està sobre la taula és que els treballadors de l'empresa estan començant a fer classes d'anglès a les mateixes oficines on treballen.

Perspectives.

La concreció d'alguna d'aquestes operacions acceleraria el creixement de Clickedu, les vendes de la qual ja augmenten a un ritme d'un 40% anual. Així, aquest any esperen tancar amb 3,5 milions de facturació, després d'aconseguir 2 milions el 2013. “L'estimació, si no hi ha una gran venda a Sud-amèrica, no fem un gran contracte amb un govern o amb un soci global, és que mantindrem aquest ritme en els propers anys. Qualsevol d'aquestes coses ens permetria fer un salt més gran”, assegura Nogués.

Clickedu ja treballa amb 350 escoles de Catalunya i l'Estat. Si s'hi sumen els col·legis a Xile i a Andorra, on Clickedu va guanyar un concurs públic de bracet amb UPCNet i on hi ha 16 escoles que fan servir el seu programari, la xifra podria situar-se entre les 400 i les 500 el mes de setembre. D'aquesta manera, arribaria al milió d'usuaris actius, contra els 700.000 que hi ha avui dia.

Aquestes xifres donen molta satisfacció a Nogués i a Brau, que defensen que Clickedu ha tingut un creixement molt sostingut des que va iniciar la seva activitat. Per exemple, diuen, durant la campanya comercial de l'any passat van vendre el seu programari a 100 col·legis i es van aturar. Ho van fer perquè van pensar que, si es feien noves vendes més endavant, no tenien prou temps per donar a la gent que s'hauria de contractar la formació que necessitaven per acompanyar les escoles. I precisament aquest servei permanent als centres que són clients seus és una de les claus de Clickedu. Brau argumenta que l'empresa està molt pendent de les escoles que tenen en la seva cartera de clients, les acompanyen en els primers mesos que fan servir el programari i, després, es reuneixen periòdicament amb elles per, entre altres coses, saber quin rendiment treuen del producte. “Quan en van fent servir, ells mateixos troben usos nous”, declara. “I a nosaltres, si veiem una bona idea, ens falta temps per explicar-la als altres centres”, afegeix.

Els inicis.

L'origen de Clickedu és Clickart, la primera iniciativa de Nogués i Brau i amb la qual van començar a desenvolupar projectes a mida de software en el núvol l'any 2000. Havien tingut clients com el Departament de Cultura, Planeta o Philips, però no va ser fins que va arribar una escola que els va demanar un programa relacionat amb l'assistència.

Fa cinc anys van fer un esforç específic en aquest àmbit i van començar a vendre Clickedu, el software per a col·legis. Des de llavors fins a principis d'aquest any han mantingut les dues branques d'activitat a l'empresa perquè no tenien socis inversors i Clickart havia de finançar Clickedu. Des del gener d'aquest any, però, han deixat de fer projectes a mida perquè, segons Nogués “Clickedu s'ha fet gran, és autosuficient i fins i tot dóna beneficis”.

Nogués i Brau van fundar l'any 2000 Clickart, que feia ‘softwares' a mida. Quan van tenir com a client una escola, es van adonar del potencial que podia centrar-se a donar serveis a aquest sector. Van finançar el projecte amb el negoci de l'empresa matriu fins aquest any, quan ja han deixat de fer feines a mida.
Facturació
3,5 M€
Treballadors
50
Any de fundació
2000
la novetat

App per a pares i mestres

Després que, des de les mateixes escoles, els fessin la demanda, Clickedu ha llançat aquest curs aplicacions per a mòbils intel·ligents i tauletes que permeten als usuaris veure una versió reduïda del que poden veure als ordinadors. Amb aquestes app, que estan disponibles per a Apple i Android, els mestres poden, per exemple, accedir a les dades de contacte dels pares quan els han de notificar alguna cosa si estan d'excursió o informar-los de qualsevol aspecte relacionat amb aquesta. Els pares, al seu torn, poden accedir en qualsevol moment a la informació que els facilita l'escola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Clickedu ultima noves incursions en el mercat sud-americà