Empreses

Marfeel dobla la facturació el 2018 i crea 50 llocs de treball

El proveïdor català especialitzat en solucions de publicitat en suport mòbil obté beneficis des del 2017

L’start-up Marfeel, un proveïdor català especialitzat en solucions de publicitat en suport mòbil per a mitjans digitals, va obtenir una facturació de 17 milions d’euros el 2018, una xifra que suposa doblar les vendes obtingudes l’any anterior. La previsió és tancar el 2019 amb 25 milions d’euros i el 2020 amb 50 milions. Aquest increment de facturació representa també un increment exponencial de nous llocs de feina. L’any passat se’n van crear 50. La previsió per enguany és arribar a 131 treballadors i per a l’any següent superar els 205 professionals.

La tecnologia patentada de Marfeel analitza l’audiència única dels editors (hàbits d’usuari, comportament i patrons d’ús) i ajusta el disseny del lloc mòbil per maximitzar el nombre de lectors, la participació, les pàgines vistes, el temps de càrrega i, en última instància, ingressos per publicitat.

“Anem llançats en el creixement, perquè actualitzem constantment la tecnologia i llancem nous productes, com ara el Marfeelpress, una plataforma oberta a tothom, fins i tot als bloguers”, explica Juan Mergenat, cofundador de la start-up Marfeel, amb seu a Barcelona.

De fet, el fort creixement de l’empresa nascuda el 2011 a la capital catalana és a causa de la capacitat de fer augmentar el tràfic entrant, gràcies a la millora del posicionament en cercadors. “La nostra tecnologia fa augmentar molt el nombre de pàgines visitades i el temps de sessió, gràcies a una dràstica disminució del temps de càrrega de la plana, situada en els 0,6 o 0,7 segons”, matisa Juan Margenat, que conjuntament amb Xavi Beumala són els dos socis de l’empresa catalana.

Marfeel compta amb 550 clients, entre els quals 20 minutos, eldiario.es, El Periódico, El Confidencial, The South African, Guineenews, Brasil 247, Al Bawaba i El Bocón Magazine, Donin of Geek i The Gadgeteer.

Els mercats tradicionals de Marfeel són Europa occidental, els EUA i llatinoamèrica. “Consolidar-se al Regne Unit és més complex, però gràcies a la tradició anglosaxona hem pogut fer forat a Sud-àfrica, Nigèria i Kenya”, explica Margenat. L’aventura internacional ja va començar el 2015 quan es va obrir una oficina a Nova York. Per a l’aterratge es va comptar amb l’assessorament de Jennifer L. Wong, avui membre del consell d’administració de Marfeel. Wong és l’actual directora de negocis de PopSugar, una empresa nord-americana de mitjans i tecnologia, i anteriorment va treballar a AOL (America Online) en diversos càrrecs executius principals i en la consultora estratègica McKinsey.

L’abril del 2013, Marfeel va entrar a formar part del programa d’acceleració de start- ups de Wayra a Barcelona, va rebre 1,6 milions d’euros d’inversió de fons institucionals i privats en una ronda de finançament liderada per Nauta Capital, Elaia, BDMI i Wayra,l’acceleradora global de projectes tecnològics de Telefónica, actual inversor de la companyia. El 2015 va captar 3 milions d’euros en una segona ronda d’inversió. “No volem més rondes de finançament perquè des del 2017 som rendibles”, diu Margenat, que prefereix enfocar l’energia a la creació de talent i al creixement.

MARFEEL

Facturació
17 M€
Treballadors
132
Any de fundació
2011
Xavi Beumala va fundar Marfeel el 2011 a Barcelona amb la finalitat de crear una solució amb l’objectiu d’adaptar els continguts de mitjans de comunicació digitals al suport tauleta. El 2012 s’hi va incorporar l’altre soci, Juan Margenat. Aquest any serà el quart que participaran al Mobile World Congress.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.