Laboral

Sobretot, què ha de tenir en compte l'empresa catalana que vol exportar a França?

En primer lloc ha de considerar que és un mercat que pot tenir molt potencial. De fet França és el primer mercat d'exportació de les empreses catalanes, representant el 19% del total. Durant els darrers mesos, les vendes de les empreses a França han augmentat més del 10%. Per tant, una bona estratègia comercial a França ens pot representar un revulsiu important en les nostres vendes. Es tracta d'un mercat de gairebé 65 milions de consumidors amb un elevat poder adquisitiu. El nivell d'exigència i de competència és alt, i ens suposarà fer esforços importants per desenvolupar-hi el nostre mercat. França té les seves especificitats legals, culturals i econòmiques a les quals ens haurem d'adaptar. També cal notar que els hàbits de consum en molts sectors són força similars i s'ha de preveure la importància que té l'ús de la llengua francesa en les relacions empresarials. En relació amb la comercialització, cal avaluar si és més adequada una estratègia a través d'agent comercial, distribuïdor o amb una filial pròpia. Per a les primeres passes la figura de l'agent comercial o d'una empresa de distribució poden ser una bona opció. El comerç a través d'agents està molt consolidat, però té un tracte força diferent pel que fa a la seva relació amb l'empresa, que cal conèixer bé i tenir en compte a l'hora de negociar. El mercat té certes barreres d'entrada derivades de l'existència de moltes normes, ja sigui en components dels productes, embalatge o etiquetatge. La seguretat jurídica és molt elevada, i el respecte als terminis de pagaments, correcte. També cal tractar el mercat francès com un mercat natural, i per tant potenciar els esforços d'exportacions al país veí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.