Laboral

Com a empresari, puc gestionar jo mateix la prevenció de riscos laborals de la meva empresa?

La situació de crisi que travessen actualment moltes empreses fa que els empresaris es plantegin optimitzar-ne la gestió reduint tot tipus de costos i assumint ells mateixos serveis que fins ara tenien externalitzats, però en el cas de la prevenció de riscos laborals, per prendre aquesta decisió hem de tenir en compte diversos factors.

Perquè l'empresari pugui desenvolupar personalment l'activitat preventiva, s'han de complir tots i cadascun dels requisits següents:

1. L'empresa ha de tenir menys de 10 treballadors. 2. Les activitats desenvolupades a l'empresa no han de comportar una especial perillositat, o sigui, no han d'estar incloses a l'Annex I del RSP (RD.39/1997). 3.L'empresari ha de desenvolupar de forma habitual la seva activitat professional en el centre de treball. 4. L'empresari ha de tenir la qualificació en matèria preventiva corresponent a les funcions que vulgui desenvolupar (com a mínim, nivell bàsic de prevenció, curs de 30 hores), i aquelles activitats que no pugui desenvolupar les haurà de concertar amb una entitat especialitzada (p.ex. vigilància de la salut, formació,...). Per gestionar la prevenció, l'empresari pot utilitzar eines gratuïtes com Evalua-t (INSHT), que li permetran generar la documentació relativa a l'activitat preventiva de l'empresa, en concret: el pla de prevenció, l'avaluació de riscos laborals i la planificació de l'activitat preventiva de l'empresa. També haurà de desenvolupar altres actuacions en matèria preventiva que no estan incloses en aquestes eines, com són la informació als treballadors, la coordinació d'activitats empresarials, l'actuació en cas d'emergències i primers auxilis, etc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.