Laboral

M'estic plantejant promoure dos membres a comandaments intermedis. Són bons professionals tècnics però no sé si seran capaços d'assumir la gestió de les persones. Com es pot saber?

Ens comenta un gerent d'una empresa que es troba en la necessitat d'obrir nous mercats a l'exterior, fet que implicarà que hagi de viatjar més sovint, i, per tant, que no es pugui dedicar prou a gestionar l'equip, ja que l'estructura és molt plana. Arriba un moment en què es planteja promoure a comandaments intermedis dos membres que són molt bons professionals tècnics, però no sap si se sabran adaptar a aquest nou rol correctament.

El primer que caldria fer seria definir la missió, les responsabilitats i els objectius dels nous llocs de treball per tal d'identificar quines seran les competències clau per al seu desenvolupament òptim, com ara el lideratge i la presa de decisions. El segon pas seria avaluar cadascun dels futurs comandaments amb relació a les competències definides, per tal d'identificar quina és la situació de partida i quins punts s'han de millorar. A partir d'aquí, el treball consistiria a dotar-los de més competències en gestió de persones com ara la comunicació, la motivació, la conducció i la cohesió d'equips, mitjançant un entrenament específic en lideratge. Aquest entrenament es pot fer individualment, tenint en compte que, com tot procés de canvi, caldrà un període de temps per tal que cadascun d'ells incorpori els valors i comportaments associats a la nova posició. Les accions requeriran també tenir previst un sistema d'avaluació i seguiment, amb l'objectiu de consolidar les noves pautes de comportament i habilitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.