Laboral

La inclusió social en les empreses: filantropia o oportunitat?

Quan l'empresa pren la determinació d'aplicar la responsabilitat social de l'empresa (RSE) en la seva gestió diària, i concretament incorporar a les seves plantilles persones pertanyents a col·lectius en risc d'exclusió social, es plantegen termes com ara eficàcia, generació de valor social i retorn d'inversió. La RSE no ha de veure's com un acte de filantropia. Si la integrem com a estratègia integral d'un negoci, obtindrem resultats a mitjà-llarg termini. Des del punt de vista dels treballadors, es beneficien a nivell personal quan veuen que la seva empresa incorpora aquests col·lectius pels nous valors que aporten els nouvinguts, i així el seu sentiment de pertinença a l'organització augmenta. D'altra banda, els clients valoren poder comptar amb una empresa que genera valor social; en la mesura que el client pugui tenir el seu propi pla de RSE, es podria convertir en motiu imprescindible per comprar. Sense oblidar-nos dels proveïdors situats al territori d'influència; aquests poden beneficiar-se'n pel fet d'oferir un bon servei a qui està generant valor social. Un altre element a valorar seria els accionistes, mesurant el valor social es podrien treure a oferta pública títols financers que combinessin rendibilitat financera i social.

Així, quan vinculem la RSE a l'activitat de l'empresa, i la comunitat és conscient del valor social de l'empresa, els ciutadans la valoren de forma positiva i estan més predisposats a afavorir-los, per exemple, comprant els seus productes. A més, també els inversors locals mostraran una major predisposició a invertir en les empreses del seu territori que generen valor més enllà del benefici empresarial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.