Laboral

La meva empresa ha de fer un pla d'emergència?

Segons l'article 20 de la llei 31/1995 del 8 de novembre de prevenció de riscos laborals, totes les empreses que disposin de treballadors per compte aliè tenen l'obligació d'analitzar les possibles situacions d'emergència i d'adoptar-ne les mesures per fer-hi front, principalment pel que fa als primers auxilis, a la lluita contra els incendis i a l'evacuació dels treballadors. El pla d'emergència és el document en què s'estableix el procediment d'actuació que s'ha de seguir en una empresa en cas que es presentin aquests tipus de situacions. Les obligacions generals de l'empresari es poden resumir en: 1) analitzar els riscos i les possibles conseqüències que se'n puguin derivar; 2) adoptar-hi les mesures necessàries; 3) designar els treballadors que posaran en pràctica aquestes mesures; 4) formar els treballadors designats per posar en pràctica les mesures que l'empresari hagi adoptat; 5) facilitar el material adequat; 6) establir les relacions necessàries amb serveis externs (bombers, Protecció Civil, atenció sanitària urgent...); 7) avaluar i verificar regularment l'eficàcia del pla adoptat.

Aquelles activitats empresarials i tipus de centres que hagin d'afrontar situacions de risc i d'emergència en l'àmbit de la protecció civil segons el decret 82/2010 també hauran de desenvolupar un pla d'autoprotecció. En aquest cas es podrà fer un únic document fusionant tots dos plans. Segons l'article 12 del RDLEG 5/2000, no adoptar les mesures previstes en la normativa preventiva referent als primers auxilis, la lluita contra els incendis i l'evacuació dels treballadors es considera una infracció greu i les sancions poden anar de 2.046 € a 40.985 €.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.