Empreses

Benito Urban preveu doblar les seves vendes a Llatinoamèrica

L'empresa d'equipament urbà, que exporta el 50% dels seus productes, ven a uns 50 països.

L'empresa produeix entre 5.000 i 6.000 referències i té unes 500 patents

L'any 2013 ha de ser el que permeti a l'empresa d'equipament urbà Benito Urban recollir els fruits. Després d'anys de picar pedra a Llatinoamèrica per obrir-hi mercat, aquesta companyia manlleuenca ara espera créixer-hi significativament i arribar a doblar-hi les seves vendes. “Colòmbia, Perú, Mèxic, Argentina, Brasil i Xile són països que comencen a anar millor”, comenta Xavier Salleras, director corporatiu de Benito Urban. “En aquests mercats el nostre producte encaixa bé des del punt de vista de la relació qualitat-preu i tenim a favor ser un fabricant de qualitat i disseny europeu”, afegeix Salleras.

Al continent europeu, Benito Urban aquest 2013 preveu créixer per sobre del 10% en països de l'Europa de l'est i d'Escandinàvia, així com també incrementar vendes a l'Orient Mitjà, on l'empresa té mercat a Aràbia Saudita i als Emirats Àrabs Units (va instal·lar el mobiliari urbà del circuit d'F1 de Yas Island, a Abu Dhabi), “països on hem fet molta feina prèvia per donar-nos a conèixer i on és molt important encertar el soci local”, explica el director corporatiu. En aquest moment, Benito Urban, que dissenya, fabrica i ven a una cinquantena de països, exporta el 50% de la seva producció. L'Estat francès és, amb diferència, el primer país estranger més important per a la companyia (hi té filial comercial des del 2006) i el segon en vendes del grup. Marroc, Romania, Portugal i Itàlia són altres mercats importants per a Benito Urban, que cada vegada està fent vendes “més significatives” a països de l'Europa central com Alemanya i Holanda, “mercats madurs, molt exigents en qualitat”, comenta Salleras. L'estructura comercial de Benito Urban a l'estranger es basa en una xarxa de distribuïdors i agents.

Aquest any, les previsions per a l'Estat espanyol són estabilitzar el mercat i, en la mesura del possible, començar a recuperar volum de producció. Benito Urban, que és l'única empresa de l'Estat espanyol que fabrica les quatre gammes d'equipament urbà (mobiliari, il·luminació, tapes i reixes, i parcs infantils) recentment ha guanyat el concurs públic de la Diputació de Barcelona de mobiliari urbà. Això els permetrà servir a l'ens públic una comanda de bancs pressupostada en 700.000 euros. Tot i que l'equipament urbà sempre necessita una certa reposició, en aquesta empresa han notat com el seu destinatari final, el sector públic, reduïa considerablement la demanda, la qual cosa ha contribuït a accentuar la competència de preus.

CANVI D'UBICACIÓ.

A finals d'aquest mes o principis d'abril les oficines de Benito Urban de Manlleu es traslladaran a les instal·lacions d'uns 125.000 m² que l'empresa té en règim de lloguer a Sant Bartomeu del Grau. “Les raons –apunta el director corporatiu– són dues: eficiència i estalvi de costos.” A Manlleu, on també estan de lloguer, hi deixaran la seu social, la sala d'exposicions i un parell de processos productius de pintura.

Benito Urban, que el 2011 va facturar uns 60 milions d'euros, en aquest moment produeix entre 5.000 i 6.000 referències i té al voltant d'unes 500 patents. El mobiliari urbà i les tapes i reixes, les gammes de producte històriques, són les que tenen un major pes en la seva producció. Una producció que es fa, sobretot, a l'Estat espanyol (especialment a Catalunya), a Europa i a la Xina i l'Índia, entre altres països. El grup té 130 treballadors, dels quals una quinzena es dediquen a desenvolupament de producte i a R+D+I.

Facturació
60 M€
Treballadors
130
Any de fundació
2011

En mans del grup GBL

L'accionista majoritari de Benito Urban és, des del 2011, Ergon Capital Partners, una empresa de capital risc que pertany a un dels principals grups inversors europeus –Groupe Bruxelles Lambert (GBL)–, mentre la família Carandell es manté com a accionista minoritari. “Estar sota el paraigua d'un grup inversor important ens aporta tranquil·litat financera i una major projecció internacional”, comenta Salleras.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Benito Urban preveu doblar les seves vendes a Llatinoamèrica

Publicat a