Laboral

Com puc implicar els meus treballadors en l'empresa?

Per a qualsevol empresa és important que absolutament tots els seus membres tinguin molt clar cap a on es vol enfocar l'estratègia empresarial, què volem aconseguir i com ho volem fer. La comunicació interna se centra en el capital humà de l'empresa per implicar-lo en el projecte. Crea un clima cordial i de confiança que comportarà menys absentisme i menys conflictes, i genera més creativitat i més propostes per part de tots els empleats. Tots i cadascun dels membres que formen part de l'organització se sentiran implicats i motivats en el projecte empresarial, de manera que els seus objectius i els de l'empresa estaran interrelacionats. En comunicació interna la direcció és la que lidera els canals i la informació que es dóna als treballadors, tenint en compte que aquesta ha de ser bidireccional, és a dir, els directius han d'estar disposats a rebre i valorar la retroalimentació dels membres de l'empresa.

Quins passos s'haurien de seguir? En primer lloc, s'ha de determinar la informació que tenim i quines són les necessitats internes de l'empresa. A banda, s'ha de garantir l'accessibilitat de la informació, formar les persones que la gestionaran i crear un pla de comunicació interna. Aquest ha de preveure les necessitats informatives dels treballadors, les estratègies que es volen seguir, les accions immediates i futures i els canals pels quals es vehicularan els missatges.

Sabem que la gestió no és fàcil, per això el departament de comunicació de la Pimec, amb el suport de la DGPL del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, posa a l'abast de les pimes el servei Catemprèn de suport a la comunicació empresarial en català.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.