Sóc una pime; hauria d'obrir un perfil en les xarxes socials?
La resposta és “sí, si tens alguna cosa a dir”. Moltes empreses, grans i petites, cometen l'error d'obrir perfils en diferents xarxes socials: Twitter, Facebook, Linkedin, Youtube, Pinterest i altres, sense tenir clars els objectius i sense planificar què es vol comunicar. El que comença per una necessitat de voler dir alguna cosa i donar a conèixer els productes o serveis d'una determinada empresa pot acabar en una dispersió de perfils empresarials “fantasma” que no generen continguts interessants, de valor afegit ni actualitzats. Això crea una mala imatge empresarial per a qualsevol que ens busqui a les xarxes socials.
És cert que les petites i mitjanes empreses tenen cabuda a les xarxes socials, però no a totes ni a totes alhora. Cada empresa té les seves peculiaritats, per tant, ha de saber a quin públic es dirigeix i com vol comunicar el seu producte. És llavors quan s'hauria de decantar per la xarxa social que més li interessi i la que més s'ajusti a les seves necessitats.
No tingueu por d'introduir-vos al món en línia, segur que teniu el vostre espai. Però abans de crear un perfil analitzeu la vostra empresa, sapigueu què voleu comunicar, quins continguts periòdics voleu publicar i a quin públic us voleu dirigir.