Economia

empresa

noves tecnologies

VozTelecom accelera les franquícies i preveu compres

L'operador ha obert punts de servei a Madrid i Gran Canària i en vol tenir més de vint a l'Estat el 2019

Estudiarà adquisicions d'altres companyies del sector per impulsar el creixement

VozTelecom comença a rendibilitzar el seu salt al Mercat Alternatiu Borsari (MAB), que va materialitzar al juliol. L'operador de comunicacions per a pimes, especialitzat en serveis al núvol, acaba d'obrir punts de servei (amb la seva marca OIGAA 360º) a Gran Canària i Madrid i ultima la posada en marxa de dos més. Tot i que el seu conseller delegat, Xavier Casajoana, no vol desvelar encara on estaran ubicats, afirma que seran segur fora de Catalunya i que les prioritats per a la companyia són ciutats com ara Sevilla, Granada, València i Palma, a més d'alguna capital a Galícia.

L'objectiu de VozTelecom és superar les 20 franquícies el 2019. Això suposa duplicar la presència actual, concentrada sobretot a Catalunya, on disposa de punts de servei a Barcelona, Cerdanyola del Vallès, Mataró i Girona. Tot i que el pla estratègic és continuar creixent amb el model de franquícies, el centre que ha obert a Madrid és de propietat: “A Madrid volem tenir més presència i des d'aquest centre propi podrem donar suport millor als futurs franquiciats”, explica el responsable de la firma. Amb la vintena de punts de servei VozTelecom cobriria els territoris amb més densitat de demanda. “La resta ho continuarem cobrint a través de la xarxa de distribuïdors, que també estem reforçant”, explica Casajoana.

A banda d'aquest creixement orgànic VozTelecom preveu protagonitzar també algun moviment corporatiu per guanyar dimensió, un camí que Casajoana es planteja de cara a l'any que ve: “Volem tenir un paper actiu en el procés de consolidació que viurà el sector i ser una empresa cotitzada ens ajuda.”

De fet Casajoana afirma que ja han tingut un parell d'ofertes: “Però no ens han interessat perquè estaven enfocades al mercat residencial i tenim clar que ens volem focalitzar en les empreses.”

Els clients de VozTelecom són majoritàriament pimes de menys de 50 treballadors, tot i que Casajoana explica que el ventall és divers. En tot cas defensa que “són les pimes les que estan adaptant millor les noves tecnologies perquè són més àgils prenent decisions i coneixen millor les necessitats dels seus treballadors”. De fet VozTelecom posa el focus en l'usuari final: “Es tracta de donar eines per al treballador que està a l'oficina, als qui fan teletreball, als qui estan fent visites, etc. No pensem tant en el sector de la pime sinó en l'usuari i les seves necessitats en cada moment”, hi afegeix Casajoana. El servei de centraleta al núvol és el producte estrella de VozTelecom, tot i que, a aquest, s'hi afegeixen altres prestacions associades al núvol, “això ha permès que ara les pimes no hagin de fer grans inversions”.

L'operador preveu tancar el 2016 en línia amb el seu objectiu d'assolir els 9,6 milions d'euros de xifra de negoci, que vol duplicar fins als 20 milions d'euros el 2019.

LES XIFRES

20
franquícies
és el volum de punts de servei amb OIGAA 360° que l'operador es proposa tenir a l'Estat el 2019.

LA FRASE

Estudiarem alguna compra al sector a partir de l'any que ve, volem tenir un paper actiu
ç
Xavier Casajoana
conseller delegat de voztelecom
9,6
milions d'euros
és l'objectiu de facturació que la companyia tenia per al 2016 i que preveu complir.

Consolidar el mercat local abans de sortir a fora

L'objectiu fins al 2019 és consolidar la presència de VozTelecom i OIGAA 360° a l'Estat amb la desena de franquícies que s'han d'obrir en els dos anys vinents. Un cop assolida aquesta fita la companyia podria fer el salt a l'exterior, on ja té un punt de servei a Mèxic. VozTelecom va constituir allà una filial en la primera etapa de l'empresa, quan estava centrada a oferir serveis per a grans operadors i buscava estar més a prop dels operadors llatinoamericans. Xavier Casajoana explica que ara la filial mexicana ja funciona com un punt de servei més per donar cobertura a les empreses d'aquell mercat, tot i que la internacionalització no està ara entre les prioritats de la companyia: “El nostre focus ara és consolidar el mercat estatal i la sortida cap a fora serà més enllà del 2019”, destaca Casajoana. A Europa l'expansió es faria a través de la compra de companyies, “perquè són mercats ja madurs”, explica el conseller delegat de la firma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.