Empreses

No apagueu els dispositius mòbils a bord!

Immfly troba un mercat oferint lleure i serveis als passatgers dels avions

La plataforma de lleure en vol Immfly està a punt de tancar una nova ronda de finançament per abordar l'escalabilitat del negoci. La recerca de capital té lloc un cop han demostrat la viabilitat del sistema en vuit avions de l'aerolínia Iberia Express –la previsió és que a finals d'any puguin arribar a vint- i quan estan en converses amb dues companyies més per incorporar Immfly a les seves aeronaus.

La intenció és que el 2018, els passatgers de mil avions puguin gaudir a través dels seus dispositius mòbils de les propostes de lleure que ofereix la plataforma. Cal pensar que uns 6.000 avions no tenen oferta a bord.

Immfly va néixer el 2013 per iniciativa de dos amics: Pablo Linz i Jimmy M. von Korff (d'ascendència alemanya). Amb estalvis, préstecs de familiars i un crèdit per a emprenedors van aconseguir uns 180.000 euros per posar en marxa el negoci. Posteriorment van obrir una primera ronda de finançament que va atreure inversors estratègics que van aportar fins a 1,3 milions d'euros, amb els quals sufragar el desenvolupament tecnològic i posar en marxa la maquinària comercial. La ronda actual serà superior, però es manté en secret la xifra per confidencialitat.

Immfly instal·la en cada aeronau un petit servidor amb tots els continguts, és a dir, pel·lícules, sèries de televisió, diaris, jocs i serveis de la destinació. Els passatgers hi poden accedir des dels seus dispositius electrònics a través del Wi-Fi i gràcies a una aplicació o directament des del portal virtual. Els continguts s'actualitzen cada cop que l'avió aterra, moment en el qual Immfly també rep les estadístiques del vol i fa els ajustos en funció de les preferències dels usuaris. De moment saben que la meitat dels passatgers es connecten uns 40 minuts de mitjana i que una de les seccions més vistes és el mapa de vol. Els ingressos provenen de la publicitat (d'agències i de marques) i de la comissió pels serveis contractats (entrades a museus, reserves de restaurants, transport, etc.). Totes dues fonts estan creixent però la previsió és que la segona ho faci més ràpidament i esdevingui el principal motor d'ingressos. Precisament per captar clients en les destinacions han obert oficines comercials a Madrid i ben aviat ho faran a Londres, París, Amsterdam i, més endavant, Berlín. L'acord amb l'aerolínia és un “win-win” –com diu Linz- però també es queda amb part dels ingressos. “Som un soci de la companyia en la transformació de l'experiència de vol al digital i un gestor actiu dels continguts”, diu Von Korff.

Les rutes de curt i mitjà radi representen el 70% del mercat, però el llarg radi és més interessant pels ingressos superiors que es poden aconseguir. De moment es tracta d'avions amb pantalles i sistemes de fàbrica però ja hi ha companyies que han decidit prescindir-ne en favor de solucions digitals, molt més barates. Immfly preveu ingressar 500.000 euros el 2015 i té una plantilla de 35 treballadors. Els joves calculen que quan tinguin el sistema instal·lat en un centenar d'aeronaus (en algun moment del 2016) l'empresa començarà a guanyar diners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

No apagueu els dispositius mòbils a bord!

Publicat a