Economia

Els accessos ferroviaris al port reben fons de la UE

La CE atorga 36 milions d'euros per a les obres previstes al recinte barceloní

La Comissió Europea (CE), per mitjà del programa Connecting Europe Facility (CEF), ha atorgat 36,1 milions d'euros al Port de Barcelona i a Adif per a la construcció dels accessos ferroviaris al recinte portuari de la capital catalana, una xifra que representa un 30% del total de l'obra, pressupostada en 120,4 milions d'euros. Va ser el Port de Barcelona qui va sol·licitar la subvenció per al projecte, que té com a objectiu connectar la zona d'ampliació sud del complex amb la xarxa ferroviària general i la terminal de Can Tunis. Els treballs inclouen la construcció de 10,8 quilòmetres d'accés ferroviari per connectar l'àrea d'expansió del Port a la xarxa ferroviària general en doble ample (ibèric i internacional) i la millora de la connexió amb la terminal de Can Tunis.

Segons ha comunicat l'autoritat portuària de Barcelona, la CE ja ha fet un primer avançament de part dels fons, en concret de 5,4 milions d'euros, dels quals 2,9 milions corresponen al Port de Barcelona i 2,5 milions a Adif.

Inici de les obres

Per la seva banda, el port de la capital catalana ja ha començat el procés de licitació dels treballs de la seva competència –vies d'accés i expedició i recepció–, que impliquen una inversió
de 23 milions. Aquestes obres començaran el maig vinent i tenen un termini de deu mesos, inclosa l'execució del ramal d'accés de via general fins a l'antiga llera del riu Llobregat i la construcció d'una terminal d'expedició i recepció de 750 metres de longitud operativa, situada al costat de la terminal de contenidors BEST.

Durant la presentació del balanç del 2015 de l'enclavament portuari, avui fa tot just una setmana, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, va mostrar la seva confiança en una reactivació amb certa celeritat dels accessos ferroviaris tan bon punt es formi el nou govern a l'Estat. “Confiem que es puguin fer els passos necessaris”, va afirmar Cambra sobre l'execució de les obres enguany. Els accessos, que es financen al 50% entre el Port de Barcelona i el Ministeri de Foment, són considerats fonamentals per la UE perquè són part del corredor de la Mediterrània, un dels eixos estratègics de la Xarxa Transeuropea de Transports.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.