Emprenedors

Cosmètica natural per a la Generació Y

Freshly Cosmetics, creada per tres joves, preveu facturar 350.000 euros en un any

Qui hauria dit a la mare de Miquel Antolín, director general de l'empresa emergent Freshly Cosmetics, que la seva afició per fer sabons naturals per regalar a la família i als amics esdevindria la font d'inspiració del seu fill i dos companys de facultat per convertir-se en emprenedors.

Miquel Antolín, Mireia Trepat i Joan Miralles, companys d'estudis en enginyeria química a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, es trobaven a la recerca d'una idea de negoci, ja havien fet diversos intents que no havien funcionat, però tenien clar que la seva opció per fer el pas d'estudiants al mercat laboral havia de ser amb un negoci propi. Tots tres havien provat què era el treball d'assalariat, fent pràctiques a diverses multinacionals del sector químic de Tarragona, però van deixar les seves feines per posar en marxa un projecte empresarial propi, una evolució dels sabons naturals que la seva mare feia artesanalment.

Al setembre del 2015 van començar a donar forma i van decidir crear una empresa de cosmètica saludable, que comercialitzés per comerç electrònic i fos destinada a un públic jove, àvid de consum ecològic i nadius digitals dels que les poques firmes de cosmètica ecològica no tenen com a públic objectiu. Aquí va néixer Freshly Cosmètics.

La recerca del laboratori que els produís la cosmètica no va ser fàcil, “ens veien tan joves i inexperts que ens va costar trobar-ne un que confiés en nosaltres”, explica Miquel Antolín. Ara reconeixen, somrient, que van començar a aprendre a còpia de trucar portes de laboratoris, visitar-los i descobrir in situ les exigències de producció. Fins que, a Barcelona, van trobar la seva mitja taronja en aquesta aventura empresarial i van arrencar l'empresa amb un capital inicial de 20.000 euros amb el finançament de les tres efes (family, friends i fools) i, altre cop, majoritàriament de la mare del director general.

Durant els quatre mesos d'espera que exigeix la normativa de cosmètica, els tres emprenedors es van dedicar a obtenir capital per a les primeres produccions. Entre un finançament col·lectiu a través de Kickstarter, un premi que van guanyar de la Universitat Rovira i Virgili, un altre de l'Ajuntament de Tarragona a més d'un préstec bancari, van aconseguir 75.000 euros per fer realitat el seu somni de convertir-se en emprenedors.

Van llançar la seva marca al febrer i, al cap de mig any, Freshly Cosmetics ja ha facturat 50.000 euros després de vendre 4.000 productes. Antolin explica que esperen tancar el primer exercici amb 350.000 euros de facturació.

Actualment, el 85% dels ingressos els provenen del comerç electrònic i el 15% restant, de la venda a 17 botigues especialitzades de l'Estat, el Cocunat, el Marketplace espanyol de referència en cosmètica saludable. “La nostra comunicació amb el client és directa i transparent i ens permet conèixer de primera mà quines necessitats i queixes tenen”, assegura Trepat.

De fet, en el plans a curt termini ja han pensat a ampliar la cartera de productes amb una línia de productes saludables infantils i una de maquillatge. A Freshly Cosmetics es volen convertir en un actor clau en l'ascendent sector de la cosmètica saludable.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cosmètica natural per a la Generació Y

Publicat a