Borsa

Antonio Banda

CEO de FeelCapital

“Els bancs no han donat bon assessorament, sinó bon cafè”

Utilitzem els fons d'inversió per aprofitar els seus avantatges fiscals

Automatització i individualització són els trets característics de la proposta de Feelcapital, una empresa nascuda fa dos anys seguint l'estela del que als EUA anomenen robo advisors, és a dir, plataformes que aconsellen els usuaris on invertir de manera automatitzada. Així, el servei de la banca privada també ha trobat un competidor tecnològic.

D'on va sorgir la idea de crear Feel Capital?
La vaig tenir jo quan, fa uns anys, vaig deixar la direcció d'inversions de Bankinter i vaig pensar què podia oferir en aquest sector. I em va venir a la ment després de veure com funcionaven els robo advisors que es començaven a crear als EUA en aquells moments. Es basen en un model d'assessorament financer que tracta de buscar la cartera més eficient per al client. I es determina a través del coneixement d'aquest. La nostra diferència bàsica respecte a altres robo advisors és que utilitzem fons d'inversió, per aprofitar els avantatges en el tractament fiscal que a l'Estat espanyol tenen aquests productes.
Com feu l'assessorament al client?
Comencem fent-li deu preguntes les respostes de les quals les tractem en quatre algoritmes que ens permeten establir quina distribució d'actius és més convenient per a ell. Li suggerim la seva cartera eficient. I pot anar al seu banc a contractar els fons que li proposem. Aquest servei és gratuït. Però també oferim fer el seguiment de les carteres per proposar als clients canvis si veiem que a algun li resultaria més convenient una altra distribució de fons. I aquest servei sí que és de pagament. Hi ha una quota mensual o anual que és la mateixa per a tots els clients, independentment del patrimoni. El nostre client més petit té 4.000 euros i el més gran, 14 milions. I els dos paguen el mateix.
Quin és el perfil del client?
El nostre client mitjà té invertits 90.000 euros en fons, 48 anys i un nivell de risc més elevat del que esperàvem. Inverteix el 60% a borsa, un 30% en bons i un 10% en fons monetaris. El fet que s'atreveixi amb un servei tan automatitzat com aquest ja indica que és un perfil menys conservador. És algú que està disposat a admetre les recomanacions d'un robot. El nostre és un model diferent del de la banca privada, que busca convèncer els clients oferint-los acompanyament, convidant-los a un cafè... Però ara la gent prefereix algú que sàpiga detectar les seves necessitats d'inversió que no pas que l'acompanyin a prendre un cafè. Perquè en els darrers anys s'ha demostrat que els bancs no han donat bon assessorament, sinó bon cafè.

Què més us diferencia respecte a la banca privada o les entitats financeres que ofereixen fons?
La diferència principal és que nosaltres som cent per cent independents. Només tenim compromís amb els nostres clients i els busquem els millors fons, els més adaptats a ells. En canvi, els bancs sovint intenten col·locar els productes més cars, aquells dels quals poden cobrar més comissió, i no els que millor van al client.

Com han respost els clients a la vostra proposta?
Estem per sobre dels objectius. L'escenari per a l'inversor ha canviat molt. El fet que els tipus estiguin a 0 és clau, però també ho és la irrupció de la tecnologia. Quan vam néixer, ens preocupava que la gent no ens volgués pagar amb targeta. Però la relació de les persones amb la tecnologia ha avançat molt. Som cada cop més tecnològics. El nostre entorn ens empeny.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.