Les eines digitals al ‘claud', una oportunitat empresarial
Les noves tecnologies i models de col·laboració connecten la informació i les persones en temps real, fet que permet accelerar la presa de decisions i facilitar la feina en equip fins i tot en diverses ubicacions. Les empreses tenen múltiples mètodes per comunicar-se amb les seves filials, clients o treballadors en què les comunicacions unificades i la col·laboració en el núvol són la base de la transformació digital. La importància d'aquest mercat és tal que el 2016 va assolir els 21.000 milions de dòlars
Actualment el 30% dels treballadors es consideren completament mòbils en l'exercici de les seves tasques laborals utilitzant diversos dispositius des de múltiples ubicacions. En aquest sentit, el cloud és l'única tecnologia que pot donar resposta eficient a aquesta tendència i que facilita poder progressar en l'evolució digital. El cloud permet la inclusió de bases de dades virtuals, centraletes de veu IP i diverses aplicacions integrades en el núvol. Precisament per això és fonamental que s'integri de manera sostenible, permetent que les empreses millorin en competitivitat tant en l'àmbit nacional com internacional.
L'oportunitat per aprofitar les eines basades en el núvol és molt gran i, tot i així, el seu ús a les empreses es encara escàs. En aquests moments només un 17% de les organitzacions a Espanya tenen un índex de competència digital alt, i un 55% té poc o gens implantat l'ús d'eines cloud. Important també és analitzar la integració a l'empresa dels mitjans digitals: el més estès és la pàgina web pròpia, seguida de Facebook, el sistema de comunicació intern i el canal de Twitter. Les aplicacions mòbils, la botiga en línia o el blog corporatiu queden en un segon pla. I encara menys habitual és treballar de forma remota en el núvol, fet que no està implementat com seria desitjable i recomanable, ni a les grans empreses ni a les pimes.
L'evolució tecnològica ha estat molt ràpida fins ara i encara s'accelerarà més. La disminució en els costos dels sensors i components electrònics acompanyada de les generacions nadiues digitals, faran que el desenvolupament de la tecnologia els pròxims anys sigui vertiginosa. Aquest avenç de la tecnologia també ha generat una transformació social que s'ha traduït que el client hagi deixat de comprar només per impuls i ara busqui que tot passi en el moment exacte en què ho necessita. És doncs un client més exigent, que valora més el servei de postvenda i que comparteix a través de les xarxes socials si quelcom li agrada o no. Aquesta situació té una afectació molt directa en la llei de l'oferta i la demanda i per tant en el teixit empresarial, ja que obliga a modificar els actuals models de negoci centrats en productes i serveis cap a models focalitzats en el client. Les empreses que no implementin l'ús d'eines digitals i canviïn la forma d'entendre i desenvolupar els seus negocis tindran moltes dificultats per sobreviure. Els seus costos seran un 50% més alts i la satisfacció dels clients, molt menor.
Les noves tecnologies i models de col·laboració connecten la informació i les persones en temps real, fet que permet accelerar la presa de decisions i facilitar la feina en equip fins i tot en diverses ubicacions. Les empreses tenen múltiples mètodes per comunicar-se amb les seves filials, clients o treballadors en què les comunicacions unificades i la col·laboració en el núvol són la base de la transformació digital. La importància d'aquest mercat és tal que el 2016 va assolir els 21.000 milions de dòlars.
En definitiva, les organitzacions que vulguin sobreviure al moment actual hauran d'accelerar el canvi als processos de transformació digital, generacional, sociològica i al model de negoci, i construir una nova cultura d'empresa.