Emprenedors

T’envio la roba que et quedi bé

Una catalana crea el primer assistent personal de compres en línia per a homes

Clara de la Santa, sòcia fundadora de Coomo, va veure clar que el negoci d’assistent personal de compres en línia que ja funcionava als EUA i a l’Europa central tenia cabuda, i molta, en el mercat espanyol i s’hi va ficar. L’any 2016, es va convertir en emprenedora per importar un negoci de moda en línia que, a més de vendre producte (roba en aquest cas), ofereix un servei d’assessorament, però exclusivament per a homes. Va ser, a més, pionera.

I Clara de la Santa va iniciar Coomo en un pis de l’Eixample de Barcelona des d’on envien capses amb una acurada selecció de roba, que arriba a casa del client, qui, amb un marge de cinc dies, se les emprova i adquireix les que vol, sense presses, ni cap altre escrutini que el que ell decideixi. A sobre, davant del mirall amb el que es mira cada dia.

El model de negoci de Coomo (que guanya el marge de la venda, com si fos una botiga)va dirigit a homes d’un nivell adquisitiu mitjà alt que necessiten roba per anar a la feina o per impartir una conferència però no tenen temps per dedicar-se a recórrer botigues per omplir l’armari.

El funcionament és molt simple: a través d’un qüestionari al web, el client defineix què és el que necessita i, l’assistent personal de compres comença la seva funció.

La informació de l’usuari al qüestionari es complementa amb una trucada de telèfon per acabar de definir-ne els interessos i gustos i s’engega el procés de selecció personalitzada d’una mitjana de deu peces. “Quan vam començar, ens pensàvem que el servei anava dirigit a homes a qui no els agradava comprar, però no és així: qui ens escull és perquè voldria anar-hi ell però no té temps, o viu en un lloc amb poques opcions de compra”, explica l’emprenedora.

El negoci de venda de roba en línia, que fa uns anys hauria semblat una bogeria, avui és possible, viable i amb un elevat de potencialitat de creixement. Clara de la Santa va creure, i molt, en aquesta idea i va començar a definir el patró i posar fil a l’agulla per obrir mercat i donar a conèixer el negoci. “Hem fet molta pedagogia a través del màrqueting i hem demostrat que funciona com en altres països més avançats en les compres en línia”, diu.

Les xifres de Coomo demostren que no és cap bogeria. En poc menys de dos anys, han aconseguit lliurar una vuitantena de comandes al mes de mitjana i esperen tancar l’any amb el centenar. “Per a l’any vinent, doblarem el nombre de comandes i esperem facturar 300.000 euros”, calcula l’emprenedora.

La fundadora explica que hi ha una canvi de normes de vestir en el món de l’empresa que ha donat una empenta a Coomo. “La tendència creixent de les companyies de desterrar el vestit d’home cap a un model de casual business ha deixat molts directius desubicats i requereixen l’ajut d’un servei d’assessorament com el nostre”, explica.

Coomo, que ha estat pionera a posar en marxa aquest model de negoci, passa, ara, per un moment dolç, que volen aprofitar per engegar nous projectes.Però de la Santa reconeix que no ha estat un camí de roses: “Ser emprenedora és pitjor que pujar a una muntanya russa”, reconeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.