Batuts de fruites i bestioles
Dos joves catalans creen una empresa d’aliments fets amb insectes
“L’insecte té molta proteïna, és un excel·lent antioxidant i, a més, un aliment la criança del qual és molt sostenible per al medi ambient, una alternativa a la proteïna animal. Estic convençut que d’aquí a uns anys, amb la cervesa ens posaran un plat d’insectes, com ara fan amb els cacauets”, augura Daniel Morató, un dels dos socis fundadors de Becrit, una start-up de batuts de fruita amb insectes.
La firma la van engegar els dos amics, Daniel Morató i Sergi Playà, ara fa poc més d’un any. Durant els quatre primers mesos de vida, es van dedicar a vendre en línia aliments fets amb insectes -des de batuts fins a hamburgueses o pa - fabricats per tercers. Amb aquesta experiència en el comerç electrònic, van identificar el gènere més demanat i es van concentrar en el desenvolupament i la definició dels batuts amb proteïna d’insectes.
Durant mig any van donar forma a la seva idea i van buscar proveïdors. El dels batuts de fruites és una companyia holandesa internacional amb molts anys de trajectòria: “Van creure en nosaltres com a emprenedors i va acceptar produir-nos la nostra idea d’incorporar insectes a la beguda”, explica Morató. El proveïdor d’insectes és també una marca holandesa que té la granja més gran d’Europa dedicada a la criança d’aquestes bestioles i que s’ocupa de la posterior elaboració d’una farina de proteïna d’insectes que és el que afegeixen als batuts de Becrit.
Després de tot el procés de desenvolupament del producte, finalment, van llançar al mercat el seu superaliment el 24 de febrer passat, només dues setmanes abans que comencés el confinament per la covid-19 a l’Estat espanyol i que es donés un dels episodis d’aturada econòmica sobtada més contundent de la història recent. Per si no fos suficient, la beguda està molt dirigida a l’esportista per l’elevat contingut en proteïna que aporten els insectes. Òbviament, a conseqüència de la pandèmia, la pràctica esportiva ha estat aturada durant setmanes, prohibida tant en gimnasos com a l’aire lliure.“Malgrat tot, hem aconseguit vendre i no sóc capaç de dir que ens ha anat malament en aquestes primeres setmanes. No ho podem comparar amb res”, se sincera un dels socis fundadors.
Els plans d’aquests emprenedors són convertir -se en una empresa de diferents productes fets amb insectes i anar implementant el consum d’aquests animals en el mercat europeu. “Ara com ara, estem externalitzant tot el procés, però a mesura que agafem pes anirem incorporant les diferents tasques”, avança Daniel Morató.
Recentment, han tancat una ronda de capital llavor de 60.000 euros en què han entrat dos socis més: Guillem Crosas i Juan Cruz, que a més de capital incorporen coneixements en màrqueting digital i gestió empresarial. “Necessitavem persones amb aquests perfils”, diu.
Els dos amics, que compliran 27 anys al setembre, van ser escollits al febrer com dos dels joves emprenedors menors de 30 anys per passar a integrar la llista dels “100 talents de la gastronomia 2020”, elaborada pel Basque Culinary Center.