Gran angular

Creuar el moll

El ‘cross docking’ impulsa la logística sense magatzems. XPO inaugura una nau de 13.000 m² a Castellbisbal

Hi ha un total de 104 molls, dels quals la meitat, per a la recepció de la mercaderia, estan ben arrenglerats a un costat de la nau de 274 m de llargària i l’altra meitat, per a l’expedició al destinatari, confrontats a uns 42 m de distància. Pels 13.000 m² de superfície útil que queden al mig, cada diaes desplacen 3.400 de palets plens de productes. “Entren per un costat i surten per l’altre en el menor temps possible”, explica Massimo Marsili, director general de transport del sud d’Europa i el Marroc d’XPO Logistics. Aquest moviment de creuament del moll és el que dona nom, en anglès, a aquesta modalitat de nau logística: cross docking, i la que XPO acaba d’estrenar a Castellbisbal és la més gran de la companyia a la Península. És un error parlar de magatzem, ja que és un lloc destinat a garantir un flux constant i fer més eficient la cadena de subministrament: menys temps, menys costos i més puntualitat.

En aquest sentit, un dels serveis estrella és l’anomenat “compromès”, que segons Marsili consisteix a rebre mercaderia de grans camions, repartir-la en vehicles més petits i fer una distribució de matinada per botigues, de manera que els comerciants es troben el gènere quan comencen la jornada laboral.

En sentit oposat, a la nau de Castellbisbal també arriben camions petits que consoliden la mercaderia en grans tràilers que porten el producte a la resta de l’Estat. Per la nova plataforma d’XPO passen cada dia entre 200 i 220 vehicles de diverses dimensions. Destaquen els megacamions, de 25,25 m de llargària, que connecten diàriament la planta amb altres de Madrid i València amb dues freqüències.

El desenvolupament de les eines tecnològiques per seguir la traçabilitat de la mercaderia i optimitzar el transport ha estat essencial per a l’èxit de les plataformes de cross docking, un dels productes més demandats de la immologística.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.