La digitalització impulsa La Botiga de la Catedral
Rosaris, imatgeria i estampes són els productes més sol·licitats a La Botiga de la Catedral de Barcelona, “però la Moreneta, amb un prestatge dedicat només a ella, està entre les deu més venudes”, explica Bernat Fàbregues, que juntament amb Íngrid Pi, gestiona aquest comerç ubicat al claustre de la seu barcelonina.
El confinament decretat per la covid-19 va fer estralls en el negoci. “La pandèmia va ser un sotrac impressionant. A l’inici, com tots, vam haver de tancar durant tres mesos i quan vam poder reobrir, ens vam trobar que no teníem clients. Va ser llavors quan vam decidir fer el salt a la xarxa. Gràcies a la digitalització hem pogut superar la crisi de la pandèmia”, confessa Fàbregues.
Es van emmirallar en webs de grans firmes del comerç, “perquè volíem que fos moderna i atractiva”, explica. Ell mateix va fotografiar i editar els prop de 3.000 articles que apareixen al web, que va entrar en el mercat el gener del 2021. Des de llavors, han gestionat 1.500 comandes en línia, a raó d’entre tres i quatre vendes per dia.
A més de crear el comerç electrònic, “ens vam posicionar a les xarxes socials de Facebook i Instagram, en què fem accions de màrqueting de manera continuada”. La digitalització els ha suposat una inversió de 10.000 euros.
Clients a tot el món.
La Botiga de la Catedral va ser fundada fa més de trenta anys per la família Fàbregues, que des del 1885 fins al 2014 va regentar les llibreries La Hormiga de Oro, un nom que es va canviar pel de Happy Books quan es van associar amb Íngrid Pi.