Empreses

La seu de MiR Robots al [email protected] esdevé referent per a la indústria

La pandèmia i la formació d’enginyers impulsa la companyia

Els robots mòbils autònoms (AMR, en les sigles en anglès) de MiR Robots han treballat de valent durant la pandèmia, desinfectant espais, com el de l’hospital Clínic de Barcelona o el metro de Barcelona. “Els vam afegir llum ultraviolada, que ens ha incorporat l’empresa MTS Tech d’Esparreguera, per desinfectar habitacions de manera més ràpida; també van passar pels vagons del metro de la ciutat i per l’interior dels avions en els aeroports israelians, a més de polvoritzar d’ozó alguns aeroports, com els de Venècia o Roma”, explica Fernando Fandiño, director de la firma per al sud d’Europa, l’Orient Mitjà i l’Àfrica.

MiR Robots, amb seu central a Odense, Dinamarca, té una xarxa de distribució global en més de 60 països i oficines regionals a Barcelona, Frankfurt, Nova York, San Diego, Singapur, Tòquio i Xangai. El grup nord-americà Teradyne va comprar MiR Robots el 2018: “Però continuem la nostra línia de negoci independent, amb la nostra marca, dins de la casa mare”, puntualitza Fandiño.

Els seus robots són autònoms, col·laboratius i mòbils, plataformes interlogístiques que es mouen dins d’espais coberts i que decideixen per elles mateixes les millors rutes punt a punt. “Els primers robots de la firma van començar les seves tasques dins dels hospitals danesos, portant les analítiques als laboratoris. Són com uns petits armaris amb rodes, que només es poden obrir amb un codi. Per tant, les mostres es mouen per l’entorn hospitalari amb total seguretat”, explica Fandiño.

Automatització.

Tot i que estan enfocats a la logística i, dins d’aquesta, al sector alimentari, durant la covid-19 es van multiplicar les funcions d’aquests robots en múltiples sectors, “perquè cada cop són més els qui busquen solucions d’automatització i digitalització”, puntualitza. Ho corrobora el fet que, tot i el problema de l’escassedat de components, l’empresa va incrementar les seves vendes un 42% el 2021 i espera creixements de dos dígits en acabar aquest any.

Fandiño va ser l’encarregat d’iniciar les operacions de MiR Robots a Barcelona. Era l’any 2017 i estava tot sol. A hores d’ara, ja són 12 persones i acabaran l’any sent una quinzena. A més, el hub de robòtica col·laborativa Teradyne a la ciutat, on està instal·lat juntament amb Universal Robots, també danesa i que pertany a la casa mare nord-americana, s’ha situat com un centre de referència en la formació sobre les aplicacions d’aquests robots.

‘Hub’ per a enginyers.

Les instal·lacions de la multinacional ubicades al [email protected] reben cada any més de 500 enginyers del sud d’Europa, l’Orient Mitjà i l’Àfrica per formar-se en l’operativa d’aquest tipus de ginys. A més, el centre també dona servei a clients i proveïdors perquè puguin fer les simulacions dels seus projectes de robotització, per adequar les prestacions dels robots mòbils automatitzats a les seves necessitats. “La robòtica dona més valor a la persona com a tal, a més de ser una excel·lent oportunitat per a la reindustralització del territori”, afirma Fandiño, que hi afegeix que “la robòtica, a més de no ser elitista, pot generar molta riquesa”.

“Les plataformes interlogístiques”, com s’estima més Fandiño anomenar els robots, disposen d’un alt nivell de seguretat i d’elements de navegació. “Són plataformes rectangulars que disposen de dos escàners en els seus extrems, situats en diagonal, que són els que proveeixen de seguretat el vehicle autònom i també l’ajuden en la funció de navegació. A més, estan dotats de dues càmeres 3D en la part frontal, des d’on controlen els subjectes dinàmics.

Nova mobilitat

5G i conducció en remot i en temps real

MiR Robots col·labora en el projecte pilot ‘5G is the new mobility’ del govern català, que es va presentar en l’edició del Mobile World Congress de l’any passat. La firma va aportar el MiR500 per a la simulació d’un cas de teleassistència en temps real d’un conductor en carretera. El prototip, dotat d’escàners, làsers i càmeres 3D que li proporcionen un camp de visió de 360 graus, és capaç d’evitar obstacles, moure’s de manera autònoma, triar la ruta més eficaç i garantir una conducció segura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.