Gran angular

El Port de Barcelona invertirà per respondre a les noves necessitats dels ciutadans

Destinarà més de 1.500 milions d’euros en vuit anys a l’electrificació de molls, la generació d’energies netes i la concentració de l’activitat de contenidors a la zona sud

L’electrificació dels molls farà possible que Barcelona sigui un port neutre en carboni el 2050

Al nord, Barcelona; al sud, el riu Llobregat i el Prat de Llobregat; a l’oest, la zona d’activitats logístiques i a l’est, la Mediterrània. Aquests són els límits físics del Port de Barcelona, els confins d’un recinte de 1.112 hectàrees de superfície i més de 23 quilòmetres de molls que inclou 31 terminals especialitzades en tota mena de mercaderies. Un port divers que conforma un ecosistema de 500 empreses on treballen diàriament al voltant de 37.000 persones, l’equivalent a l’1,1% de l’ocupació de Catalunya, i que aporten 3.530 milions d’euros a l’economia, el 2% del PIB. Una comunitat que, amb la seva feina, fa possible que tinguem tot allò que necessitem al nostre dia a dia: des del cafè que prenem quan ens llevem fins a la roba amb què ens vestim o el telèfon mòbil amb què ens comuniquem.

Els límits del Port de Barcelona estan perfectament definits des de fa molts anys, concretament des de l’aprovació del Pla Delta l’any 1994. I no variaran. L’aspiració del Port no és créixer en superfície, sinó en generació de riquesa que reverteixi en el benestar de les persones. En aquest punt, cal recordar que el Port de Barcelona, si fos una empresa, seria la més gran de Catalunya. Els llocs de treball directes, indirectes i induïts que es generen en aquest ecosistema portuari sumen més de 250.000, el 7,1% de l’ocupació.

I com genera riquesa i benestar el Port de Barcelona? Fent més sostenibles i eficients les operacions que es fan dins del recinte portuari, generant noves activitats d’alt valor afegit que donin resposta a les necessitats que crea dia a dia la nostra societat i optimitzant serveis i instal·lacions per garantir els estàndards de qualitat més elevats, alhora que es treballa en la regeneració ambiental, millorant la qualitat de l’aire per guanyar qualitat de vida.

1.500 milions en vuit anys. Per assolir aquestes fites, el Port de Barcelona ha iniciat un cicle inversor potent que suposarà invertir més de 1.500 milions d’euros en els propers vuit anys en projectes clau per al futur, com ara l’electrificació de molls, que suposarà una inversió d’uns 90 milions d’euros i que farà possible que Barcelona sigui un port neutre en carboni el 2050; la creació d’infraestructures per generar energies netes o la concentració de tota l’activitat relacionada amb el trànsit de contenidors a la zona sud del recinte, concretament a la dàrsena del moll Prat, i la de creuers al moll Adossat per minimitzar les externalitats ambientals de l’activitat portuària als nuclis de població i disposar de nous espais per a ús ciutadà propers a la ciutat.

Per assolir els seus objectius, el Port de Barcelona se servirà de la innovació i la digitalització, fins a convertir-se en un smart port que lideri la consecució d’un futur més sostenible, tant socialment com ambientalment i econòmicament.

Amb aquesta estratègia, el Port de Barcelona arribarà a l’any 2040 convertit en un hub logístic líder a Europa, molt diversificat i amb multiplicitat d’usos: un hub de combustibles nets; una plataforma d’economia circular; un centre intermodal continental; un districte tecnològic de l’economia blava i un hub d’innovació i formació. En definitiva, un smart port al servei de les persones i generador de vida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.