Educació

Directors de centres de Barcelona protesten contra la “improvisació” i la falta de recursos d’Educació

La secretària de Transformació Educativa rep una representació dels manifestants per escoltar les seves reclamacions

Directors i directores d’escoles i instituts de Barcelona s’han concentrat aquest dimecres a les portes del Departament d’Educació per criticar la improvisació i la manca de recursos als centres. La convocatòria va sorgir de directors de l’Eixample barceloní a través d’un manifest que han volgut fer extensiu a la resta de Catalunya. Els concentrats han mostrat una pancarta amb el lema L’educació no s’improvisa i han cantat proclames demanant la dimissió del conseller Josep Gonzàlez Cambray i contra la seva política educativa. Una delegació d’Educació, encapçalada per la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, ha rebut cinc portaveus dels impulsors de la protesta per escoltar les seves reclamacions.

Una de les principals reclamacions dels convocants és obtenir més recursos per tal que els centres puguin funcionar correctament. La directora de l’institut Poeta Maragall, Judith Foguet, ha assegurat que actualment els costa tirar endavant els projectes i el funcionament del centres. Reconeix que això no és nou d’aquest curs però afegeix que la situació ha empitjorat darrerament. Foguet concreta que per exemple falten recursos per poder desplegar el decret d’inclusiva. El seu institut tindrà el curs vinent una dotació i mitja menys com a conseqüència de la pèrdua dels reforços covid i considera que per poder funcionar “de manera tranquil·la” en necessitarien una més de les que tenen assignades.

Una altra de les crítiques a la política educativa de Cambray és la “improvisació”. Foguet ha fet referència a l’avançament del calendari escolar i al fet que això ha comportat també un avançament en tota la gestió de les plantilles.

Com a docent d’institut, ha mencionat també el “greu” problema que es troben al batxillerat per l’aplicació dels nous currículums i una nova selectivitat a dos anys vista. “El nou decret l’hem conegut fa uns tres mesos, encara no s’ha publicat oficialment i ja hem d’estar preparant moltes matèries noves”, ha mencionat. Ha afegit que, a més, s’han trobat amb problemes en el funcionament de l’aplicatiu per fer les matriculacions del batxillerat.

Els manifestants s’han preguntat també perquè s’ha decidit tirar endavant tots aquests canvis després de la pandèmia, que recorden els ha comportat molta tensió i feina burocràtica.

La intensiva de setembre: una solució “nefasta”

Els directors de primària han sumat a la llista de queixes la jornada intensiva del setembre, com a conseqüència de l’avançament del curs. La directora de l’escola Fort Pienc, Lourdes Mateu, ha assegurat que això els està comportant una “càrrega extra” per la feina burocràtica de fer contractes i les gestiones amb les empreses de monitoratge. Mateu ha alertat que en molts casos seran monitors “que no tenen formació” i que s’hauran de fer càrrec de nens cansats després de la jornada escolar i l’espai migdia, i en una situació previsiblement de temperatures altes. “Des de les direccions ens sembla nefasta aquesta solució”, ha dit.

Aquesta directora ha plantejat que els diners que es destinaran a aquest lleure de tardes es podrien haver destinat a altres àmbits com l’escola inclusiva. Ha afegit que el que s’ha fet és “tapar un forat” i buscar acontentar les famílies.

En el seu cas, encara no tenen tancat com anirà aquest lleure de setembre perquè recorda que tot just estan tancat el curs actual. “La vida no ens dona per a més”, ha insistit.

L’actual manifest ha aconseguit la signatura de gairebé una quarantena de direccions, algunes de fora de Barcelona. El segon manifest que van impulsar els directors va aconseguir l’adhesió d’unes 750 direccions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.