Educació

Ustec denuncia manca de planificació d’Educació en el servei de lleure de tarda

El sindicat xifra en una desena les escoles de la demarcació amb problemes per tenir monitors

Remarquen que causa desigualtat en la pública

A falta de xifres oficials, el sindicat Ustec està recopilant dades, a través de comunicacions de correu electrònic, del nombre d’escoles a les comarques gironines que tenen problemes amb el servei de lleure de les tardes, bé per manca de monitors o també per falta d’alumnes inscrits. La delegada d’Ustec-Stes a Girona Glòria Polls ho qualifica com una mala planificació del departament d’Educació i una “distribució de recursos nefasta”. Tres dies després de l’inici del curs escolar, el sindicat majoritari del sector de l’ensenyament xifra en una desena les escoles de la demarcació que han tingut dificultats per oferir el servei. Ahir a la tarda, l’Ajuntament de Bescanó va fer una crida a través de Twitter per buscar vint monitors per treballar del 5 al 30 de setembre en l’horari de 15.30 h a 16.30 h a l’escola Dr. Sobrequés amb infants d’entre 4 i 12 anys amb un salari de 160 euros nets.

L’equip directiu de les escoles és qui s’ha responsabilitzat buscant i contractant les empreses de lleure, explica Ustec. Els dubtes jurídics que genera la gestió de les tardes i la impossibilitat de cobrir les ràtios d’un monitor per cada 16 alumnes ha fet que algunes direccions s’hagin negat a signar el contracte amb l’empresa de monitors. Ustec ha mencionat el cas de les nou escoles públiques d’infantil i primària de Figueres, excepte el centre Carme Guash. “Ofereixen el servei de tardes però qui assumeix la responsabilitat és el departament d’Educació, que, entenem, és qui ho hauria d’assumir en tots els centres”, assenyala.

Contingut pedagògic

Ustec assenyala, a més, que aquest servei de tardes no té contingut pedagògic. Per tot això, el sindicat considera que es provoca un greuge comparatiu, perquè l’autonomia del centre pren més pes i es crea un panorama de desigualtats entre els alumnes que fa que alguns docents acabin dedicant més temps lectiu que d’altres. Una instrucció del juny d’Educació preveia que les escoles rurals i d’educació especial podien decidir, prèvia consulta al consell escolar, si optaven per jornada intensiva tot el setembre o només la primera setmana. Així, Glòria Polls va recordar que ja no és només la desigualtat que es genera entre escola pública i escola concertada, “la qual sí que dona un servei d’extraescolar amb contingut pedagògic, sinó que a l’escola pública estem creant desigualtats”. Hi va afegir que amb “una bona planificació i consens” es pot tirar endavant “un canvi de calendari i reestructuració de vacances i de jornada i no prenent decisions precipitades i de forma unilateral que agreugen més la situació”.

LA XIFRA

675
docents
són els que caldrien, segons Ustec, per cobrir les necessitats de l’escola inclusiva.

LA FRASE

És igual de greu si són 10 o si són 20 les escoles afectades, perquè hi ha centres que no han pogut començar amb normalitat

LA FRASE

És conseqüència d’una mala planificació d’Educació i de no haver plantejat un debat de fons
Glòria Polls
DELEGADA USTEC-STES A GIRONA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.