Empreses

Dental Residency canvia a Lura Care per entrar a Europa

Amb la nova denominació, l’empresa de salut bucodental per a persones grans o dependents suma l’òptica i l’audiologia

Nascuda a Barcelona el 2015 sota la marca Dental Residency i rebatejada ara com a Lura Care, la companyia ofereix serveis sanitaris de salut bucodental, òptica i audiològica a persones grans i amb diversitat funcional, a través de les seves línies Lura Care, Lura Vision i Lura Hearing.

Fundada per Sergi Comas, CEO; Alessandro Marconi, odontòleg i implantòleg expert en gerondontologia; i Arnau Ayza, expert protètic i fundador d’Ayza Ortodoncia, la companyia ha captat fins ara dos milions d’euros en rondes de finançament i l’any passat el va tancar amb una facturació d’1,3 milions d’euros. Ara té com a objectiu assolir el lideratge a Europa entre les empreses que ofereixen aquests serveis sanitaris, una fita que ja ha aconseguit a l’Estat espanyol.

La companyia cobreix la necessitat social no atesa de vetllar per la salut bucodental dels més grans o persones amb diversitat funcional, dels quals gairebé mig milió resideixen en els més de 5.000 centres d’atenció distribuïts per l’Estat espanyol. El propòsit de garantir l’accés a les prestacions bucodentals de la majoria de persones d’aquest col·lectiu, amb l’objectiu de millorar la seva salut, benestar i qualitat de vida, va ser determinant en la creació de Dental Residency, ara Lura Care.

El model que ha desenvolupat l’única a l’Estat espanyol dedicada de manera exclusiva a les atencions sanitàries que proposa, es basa en disposar de serveis de salut mòbils que acudeixen als centres residencials, de dia o al domicili particular de la persona que els necessita.

Els professionals de l’empresa, especialitzats en gerodontologia i atenció a persones amb diversitat funcional, òptica i audiològica, es desplacen fins on estigui ubicat l’usuari amb el material portàtil homologat necessari o amb una Unitat Mòbil per a la prestació sanitària, evitant així desplaçaments innecessaris i molt sovint complicats i incòmodes per a aquests perfils de pacients.

Plataforma pròpia.

Lura Care, que col·labora amb una àmplia xarxa de centres per garantir qualsevol tipus de tractament i n’assumeix la derivació amb un servei d’acompanyament i transport adaptat en cas de ser necessari, també ha desenvolupat una plataforma tecnològica pròpia, accessible des de dispositius mòbils, per millorar l’assistència a l’usuari. Aquesta plataforma permet als professionals sanitaris incloure en el sistema el diagnòstic del pacient en temps real i les actuacions que s’hagin dut a terme per al tractament administrat, fet que repercuteix en minimitzar els errors en l’assistència.

Després de consolidar el seu model d’atenció sanitària a nivell nacional, Lura Care ha iniciat enguany el seu procés d’expansió internacional a Europa, on les necessitats assistencials són molt similars a les detectades a l’Estat espanyol.

La firma va obrir el gener passat el seu primer centre operatiu a Itàlia, concretament a Milà, des d’on ofereix els seus serveis a poblacions del nord del país. A més, a hores d’ara està fent les últimes passes normatives per entrar en el mercat del Regne Unit i l’any vinent ho preveu fer en el d’Alemanya.

Compromís.

Es defineix com una companyia compromesa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides en salut i benestar i, per tant, contribueix a tenir cura de la salut de col·lectius freqüentment oblidats com els que atèn, facilitant-los l’accés als seus serveis. Aquesta funció social de Lura Care també es reflecteix en els seus preus ajustats i en les diferents opcions de finançament sense interessos, “perquè ningú que ho necessiti es quedi sense atenció sanitària per qüestions econòmiques”, afirma Comas, que explica que com a companyia “d’impacte social, impulsem diverses iniciatives com ara les revisions gratuïtes i sense compromís o activitats formatives per fomentar la prevenció i els hàbits saludables dels residents o els dependents. A més, part dels ingressos que obté la companyia es reinverteixen en centres i entitats socials a través de bonificacions trimestrals”.

Des del seu naixement, Lura Care ha superat les 100.000 persones ateses a l’Estat espanyol, on disposa de 8 centres operatius distribuïts en 7 comunitats autònomes. A més, l’empresa ha establert convenis de col·laboració amb més d’un miler de residències a Catalunya, País Valencià, Comunitat de Madrid, Andalusia, País Basc, Navarra i les Balears.

El repte de Lura Care per als pròxims cinc anys és oferir cobertura assistencial a més de 2 milions de persones a partir dels 25 centres operatius que pretén obrir a 4 països europeus, “i atendre cada any més de 300.000 persones i realitzar més de 70.000 tractaments”, assegura Comas, que alerta de l’increment de necessitats assistencials en els pròxims anys a Europa, “que ens ha de dur a incentivar la col·laboració públic-privada amb companyies com Lura Care, que aporten gran valor” social i econòmic al sistema sanitari. L’empresa vol assolir una facturació de més de 40 milions d’euros a l’acabarel seu pla quinquennal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.