Focus

Anna Pruna

Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

Anna Pruna presideix Indescat, que té com a missió principal la transferència de coneixement a l’esport

Perfil
Anna Pruna i Grivé ha desenvolupat tots els papers de l’auca de l’esport. Llicenciada en educació física per l’Inefc, va ser jugadora de bàsquet al Joventut de Badalona i al Sant Adrià, i va exercir de professora d’educació física, a més d’ocupar diversos càrrecs de direcció a la Unió Barcelonesa d’Activitats Esportives (UBAE). Del 2006 al 2011 va ser secretària general de l’Esport de la Generalitat. Posteriorment va ser consellera delegada d’Eurofitness i del 2016 ençà és presidenta d’Indescat. El 2017 va ser designada presidenta del Tribunal d’Arbitratge Esportiu de Catalunya pel Consell Directiu de la UFEC.

Q

uina fita destacaríeu dels 15 anys d’Indescat?
Hem posat en relleu la part productiva del sector esportiu, que suposa un 40% del total d’un àmbit en què el 50% són clubs i associacions i el 10% restant, el vessant educatiu, per tal d’incrementar-ne la productivitat, cosa que, a més a més, ha revertit en l’increment de la pràctica esportiva, perquè el nostre rol és articular el sector des del vessant econòmic i social. La nostra raó de ser és generar projectes col·laboratius, i ja n’hem presentat 40. Connectem l’emprenedoria amb empreses més consolidades perquè s’esdevingui la transferència de coneixement.
La innovació tecnològica creix dia rere dia.
El creixement ha estat exponencial. Si no s’és al costat de la disrupció, difícilment es pot seguir el ritme de la transformació digital. Indescat està connectat amb altres clústers, del món digital, l’audiovisual, la nutrició i la salut, entre d’altres, per estar al dia d’aquesta evolució tecnològica. Mai anem sols. No podem oblidar que hi ha nous targets d’usuari, gent jove que cerca altres maneres de fer esport, dins del món digital.
En quins segments s’evidencia més l’auge de l’‘sportech’?
La tecnologia aplicada al producte final és el que més ha evolucionat, perquè millora l’experiència de l’usuari, que el que cerca és una funcionalitat multicanal. Ja pot ser una bota d’esquí més ergonòmica que trackeja dades o un pegat per analitzar les constants a través de la suor. El big data guanya pes, i l’usuari pot anar des d’una aplicació a una plataforma per personalitzar el seu perfil, amb les dades, per exemple, que li pot oferir la seva pala de pàdel digitalitzada. La IA, per la seva banda entra amb força, ja sigui en el disseny de producte o per seguir un esdeveniment en temps real.
A l’‘sportech’ potser li falta múscul financer.
La cosa ha millorat, però en comparació amb altres països, com el Regne Unit, som encara a les beceroles. L’aportació de finançament privat és encara petita, no hi ha prou sensibilitat ni tradició. Amb tot, ja hi ha inversors que només s’especialitzen en aquest sector, que està demostrant, tant després de la crisi econòmica com de la covid, que és un sector que continua sent fort, resilient.
Les nostres ‘start-ups’ de l’‘sportech’ s’internacionalitzen prou?
És una assignatura pendent, a la petita empresa li costa sortir. Va a fires, però entrar en altres mercats és més difícil. Des d’Indescat, després d’un temps d’impulsar projectes innovadors, estem reforçant la internacionalització amb un pla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.