KH Lloreda
KH Lloreda inaugura el primer magatzem totalment robotitzat
inversions. El fabricant de productes de neteja ha injectat 9 milions en la planta logística de darrera generació al Vallès
Treball en equip, qualitat, compromís i innovació. Aquestes són les premisses que tracen el full de ruta de KH Lloreda, una empresa familiar dedicada a la fabricació i comercialització de productes de neteja que ha obert aquesta setmana un magatzem íntegrament robotitzat a Canovelles (Vallès Oriental) que farà possible un estalvi del 10% en el conjunt de la distribució. L'empresa ha fet una inversió de 9 milions d'euros per dur a terme la nova planta logística de 4.000 m², amb capacitat per emmagatzemar i moure fins a 7.000 palets sense la intervenció d'operaris.
La nova plataforma logística està ubicada a menys d'un quilòmetre de la fàbrica; d'aquesta manera es guanya agilitat a l'hora d'emmagatzemar les comandes demanades des de les grans superfícies comercials i supermercats. “Amb la creació d'aquest projecte l'objectiu era desenvolupar un sistema altament automatitzat que permetés millorar el control de la nostra logística i la qualitat de servei”, explica Josep Maria Lloreda, president de l'empresa de segona generació familiar.
El nou magatzem de KH Lloreda és un projecte que es va iniciar el 2007 amb l'adquisició d'un terreny de 4.000 m² en el mateix polígon de Can Castells per optimitzar la gestió logística de la companyia. A principis de l'any passat es va començar la construcció de la nau, que es va acabar l'agost passat. Una nau totalment automatitzada i que inclou un robot d'alta tecnologia. “El robot pot fer la feina igual o millor que un treballador”, diu Josep Maria Lloreda, que assegura que prefereix destinar els 82 empleats a tasques de més valor afegit.
L'empresa catalana va facturar 33,2 milions d'euros el 2009, amb un increment del 4,2% respecte a l'any anterior. La previsió per a l'exercici és obtenir una xifra de vendes d'entorn dels 37 milions d'euros. KH Lloreda és capdavanter en el mercat de netejadors de cuina amb el producte KH-7, que té una quota de mercat en valor del 62% i una presència del 23,8% de les llars. Els productes desengreixadors de la firma catalana competeixen amb la multinacional Reckitt Benkiser, que té el seu estendard en la marca Cillit Bang.
L'estratègia de futur de la companyia s'orienta cap a l'expansió internacional. La primavera passada el fabricant de ZAS! i KH-7 va arribar a un acord amb una firma austríaca per guanyar presència en aquest país centreeuropeu. El proper pas serà reforçar el Regne Unit.
innovació.
La història de l'empresa vallesana va fer un canvi de rumb amb l'entrada de l'actual president. L'any 1994, quan Josep Maria Lloreda es va fer càrrec de l'empresa, es va dur a terme un canvi estratègic de l'activitat. A partir d'aquell moment l'empresa es va centrar en la fabricació i comercialització de productes de neteja per a la llar i el sector industrial de manera professional.