Empreses

El focus global de Canadá

La productora audiovisual irromp amb força als mercats internacionals del vídeo

Amb vista al futur, hi ha l'ambició de tirar endavant una
branca editorial

D'ençà que va començar a caminar, l'any 2008, la productora audiovisual Canadá ha mostrat dues inquietuds fonamentals: poder fer-se un nom en àmbits diversos (vídeo musical, moda, publicitat, esdeveniment cultural) i abastar sense complexos tot el mercat global.

Com destaca Alba Barneda, de l'àrea de producció de Canadá, “el caràcter inquiet de l'empresa prové del fet que la van fundar tres realitzadors, Luis Cerveró, Nicolás Méndez i Lope Serrano, que volen aplicar al negoci el seu tarannà creatiu”.

Canadá ha volgut des del principi tenir entitat pròpia en un món com la publicitat, on és difícil treballar directament per al client, sense passar per agències. Com explica el productor executiu, Òscar Romagosa, “el que volem és ser nosaltres els que generem els projectes, tenir-ne el control de totes les fases”.

El gran impacte que va tenir a la xarxa la difusió d'un vídeo del Guincho, el celebrat músic canari establert a Barcelona, fa un any i mig, ha estat molt rellevant en la carrera de la productora. Com diu Barneda, “va ser un punt d'inflexió, un vídeo que va traspassar totes les fronteres i que ens va donar a conèixer a fora”. La resposta del gran mercat internacional no es va fer esperar, i Partizan, la gran productora independent fundada pel director Michel Gondry, amb oficines a París, Londres, Los Angeles i altres indrets del món, els va trucar per incorporar-los en la seva llista de realitzadors. “Amb Partizan, podem portar produccions a l'Estat espanyol i a més tenim al nostre abast altres mercats, que no estan tan afectats per la crisi i són prou interessants, com Gran Bretanya, els EUA o Argentina”, com explica Romagosa. A més, afegeix: “Ara podem gaudir de sensibilitat diferents, veiem que en mercats com el Regne Unit les agències respecten més la producció audiovisual.”

El vincle amb Partizan els ha permès participar en projectes de volada, com ara videoclips dels grups de pop de referència, com Scissor Sisters, White Lies, Oh-Land o The Vaccines, o anuncis per a Adidas, Show-room Privé i les forces aèries franceses. Ara, l'estratègia de l'empresa, com diu Romagosa, “és guanyar-nos un nom com a realitzadors de publicitat a àmbit internacional”.

En el camp de la moda, Canadá ha estat involucrada en un projecte de la passarel·la Cibeles a Manhattan, amb la realització d'una videoinstal·lació per a quatre dissenyadors.

En el camp de l'esdeveniment institucional, Canadá ha realitzat diversos projectes per al CCCB de Barcelona, i espera continuar treballant amb les institucions, si les retallades no ho impedeixen. Prova de l'obertura de mires de l'empresa és l'ambició d'una branca editorial, que s'ha engegat amb discos d'artistes catalans com Joe Crepúsculo, Estrella de David o Pelea, però que, com explicita Alba Barneda, podria estendre's a altres de la indústria de continguts, com els DVDs o els llibres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.